ברוכה הבאה לנאסד"ק: זינגה השלימה גיוס של מיליארד ד'

ענקית המשחקים החברתיים זינגה גייסה בתמחור גבוה של 10 דולר למניה - מה שמשקף לה שווי של 7 מיליארד דולר, ושל 8.9 מיליארד דולר בהתחשב בדילול המניות ■ תיסחר תחת הסימול ZNGA

ענקית המשחקים החברתיים זינגה השלימה הלילה (ו') את ההנפקה המדוברת וגייסה מיליארד דולר בתמחור גבוה של 10 דולר למניה - מה שמשקף לה שווי של 7 מיליארד דולר, ושל 8.9 מיליארד דולר בהתחשב בדילול המניות. מדובר בהנפקה הציבורית הגדולה ביותר של חברת אינטרנט מאז הנפקת גוגל ב-2004. זינגה צפויה להיסחר תחת הסימול ZNGA בבורסת הנאסד"ק החל מהיום.

בהנפקה הראשונית לציבור זינגה מכרה 100 מיליון מניות ברף העליון של תמחור המניה (10 דולר כאמור), ולמרות ההערכות והביקושים הכבדים, לא הגדילה את מספר המניות שהפיצה. לחתמים המובילים בהנפקה, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס, ניתנה האופציה לרכישת עוד 15 מיליון מניות בחודש הקרוב

זינגה הוקמה בשנת 2007 והיא מפתחת משחקים לרשתות חברתיות ובעיקר לפייסבוק. בין הלהיטים שפיתחה זינגה ניתן למנות את CityVille, FarmVille, וטקסס הולד'ם פוקר. לאחרונה השיקה אפליקציה חדשה - CastleVille, וכבר צברה למעלה מ-7 מיליון משתמשים יומיים. לפי הערכות, כ-200 מיליון גולשים שונים משחקים במשחקיה של זינגה בכל חודש.

זינגה רשמה ברבעון השלישי של 2011 רווח נקי של 12.5 מיליון דולר (צניחה של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד), והכנסות של כ-306.5 מיליון דולר (זינוק של כ-80%). החברה במסלול מהיר ובטוח יחסית לרשום הכנסות של כמיליארד דולר בסיכום השנה.