קידוח "דולפין" הוכרז כתגלית - פוטנציאל גז של 0.55 TCF

שותפויות הקידוח ציינו כי לאור נתונים שקיבלו מהאחראית עליו, נובל אנרג'י, הכריזו עליו כתגלית בהתאם לדרישת הרשות לני"ע ■ זאת, על בסיס נתונים שנתגלו בשכבת מטרה של כ-16 מטר

שותפויות הקידוח באתר "דולפין 1" הודיעו הלילה (שבת) על איתור תגלית גז במסגרת הקידוח, אשר התבצע ברישיון "חנה" ונחשב לחלק מרשיונות "רציו ים" - וזאת בהתאם לדרישת הרשות לני"ע. בקידוח שותפות דלק קידוחים (22.67%), אבנר (22.67%), נובל אנרג'י (39.66%) ורציו (15%).

ההכרזה על האתר כתגלית גז התבצעה בעקבות נתונים שמסרה חברת הקידוח האמריקנית נובל אנרג'י לשותפויות, המצביעה על גילוי של שכבת מטרה המכילה גז טבעי של כ-16 מטר, הנמצא בחולות המטרה העליונים בקידוח.

הנתונים שמסרה נובל התבססו על בדיקות שונות ואיסוף של מידע, לרבות ביצוע לוגים חשמליים, בחינת דגימות סלע, אנליזה כימית של הגז הטבעי ומדידות לחץ במאגר - אשר תוצאותיהן הצביעו על כך שאכן קיים גז טבעי בקידוח. על מנת לאמוד את גודלו של המאגר, המידע יועבר ל-NSAI אשר תודיע לשותפויות תוך כ-60 ימים מהו גודלו המדויק של המאגר שנתגלה.

קידוח "דולפין 1" ממוקם בעומק של כ-1,560 מטר ובמרחק של כ-110 ק"מ מערבית לחופי חיפה. הקידוח הגיע לעומק סופי של כ-5,725 מטר. הקידוח "דולפין 1" בוצע בשני שלבים. הראשון באמצעות אסדת סדקו אקספרס, בוצע במהלך ספטמבר. השני באמצעות אסדת אנסקו 5006 (לשעבר נורת' אמריקה) של חברת פרייד שהחל באוקטובר.

לפי האומדנים המוקדמים של קידוח האקספלורציה הנערך ברישיון "חנה", היקף פוטנציאל הגז של "דולפין 1" אינו עולה על 0.55 טריליון רגל מעוקב (TCF) שהם כ-15.7 מיליארד מטר מעוקב (BCM), כלומר כמחצית ממאגר מרי-B המספק לישראל גז מאז 2004. "דולפין 1" הוא הראשון והמבטיח ביותר מבין שלושה מבנים סמוכים הנמצאים בשטח רישיון חנה.