"גלובס" בחר עבורכם את הפריטים הכי מיוחדים לחורף הנוכחי

מבין שלל התיקים שממשיכים, כבכל שנה, להציף את החנויות, הנה כמה מקורות השראה לתיקי ערב בסגנון אומנותי שאינו תקופתי

מספיק לפתוח את גיליון "ווג" של דצמבר, כדי להבין את ממדי התופעה שהפכה את התיק הנשי לאביזר ההופעה המשלים הבולט ביותר. ולמה לא, בעצם? בתי האופנה מצליחים באמצעות פריט הלבוש הנלווה הזה להגיע ללקוחות רבים שמעוניינים לאמץ סגנון אופנתי משודרג, שאינו מצריך גזרה של דוגמנית ומבטיחים כי בניגוד לבגדים, מדובר בפריט שאינו עונתי בלבד.

מה שמעניין בתיקים הוא שתחילתם בצורך בסיסי, יומיומי ופונקציונלי. שינויי הפרופורציות, הגזרות, הצלליות, הצבעוניות, החומרים וההשפעות השונות של כל תקופה עליהם, רק חיזקו את העובדה שהתיק הנשי מהווה חלק בלתי נפרד מהקשרים רחבים של החיים האופנתיים והתרבותיים בכללותם. כך קרה, שאין היום אף מותג אופנה מכובד שלא כולל מדי עונה, באופן קבוע, קולקציית תיקים נפרדת המשלבת אופנה ואמנות בפריט אחד. גם השימוש בתיקים על מסלולי התצוגה פתח עשור שלם של חיפוש אחר התיק "הנכון" לאותו רגע.

אלא שהחוכמה היא לא לנהל מרדף אחר התיק הנכון אלא לתת לו לרדוף אחריך. כי מה שאולי הכי מייחד את האופנה כיום, הוא שבתוך הגבולות שלה והקודים הקשוחים כל-כך בכל מה שקשור לתיק הנשי - השמים הם הגבול. הנה כמה מקורות השראה לתיקי ערב בסגנון אמנותי, שאינו תקופתי, המוצעים בחורף הנוכחי.