מיהם שני המועמדים לתפקיד יו"ר רשות החשמל?

‎‎‎‎‎‎עו"ד אורית פרקש-הכהן ואורי בן נון הם שני המועמדים הסופיים למשרת היו"ר ■ מדובר בהפתעה לאור ההערכות כי הוועדה תמליץ על ולדימיר נמירובסקי המקורב לשרים ליברמן ולנדאו‏

‎‎‎‎עו"ד אורית פרקש-הכהן ואורי בן נון הם שני המועמדים הסופיים למשרת יו"ר רשות החשמל, כך נודע ל"גלובס". ועדת האיתור לבחירת היו"ר המליצה על השניים בתום ישיבתה האחרונה, שנערכה ברביעי שעבר. מדובר בהתפתחות מפתיעה, לאחר שעד כה נחשב ולדימיר נמירובסקי לבעל הסיכויים המרביים לזכות בתפקיד.

‏במשק החשמל העריכו היום כי הבחירה משפרת מאוד את סיכוייה של פרקש-הכהן להתמנות לתפקיד, כיוון ששר התשתיות עוזי לנדאו התכוון לתמוך במועמדותו של נמירובסקי, הנחשב מקורב ליו"ר מפלגתו של לנדאו, שר החוץ אביגדור ליברמן.

‏פרקש-הכהן, היועצת המשפטית של רשות החשמל, ממלאת את תפקיד היו"ר הקודם אמנון שפירה, שפרש ב-1 בספטמבר. היא זכתה בתקופה זו להערכה רבה מצד שר התשתיות לנדאו, שהיה מסוכסך עם היו"ר הקודם.

‏בן נון (69) שימש מנכ"ל חברת החשמל מתחילת 2006 ועד יולי 2007. הוא התפטר במפתיע מתפקידו, והאשים את האוצר כי הכשיל את ניסיונותיו להגיע להסכמה על שינוי מבני בחברה. בן נון שימש קודם לכן מנכ"ל מפעלי ים המלח במשך שבע שנים.

‏לפני כשנה הגישו שני בניו של בן נון תובענה ייצוגית נגד רשות החשמל, וטענו לאי חוקיותה של המדיניות המתמרצת המבטיחה תעריפים מסובסדים ליצרני חשמל פרטיים. בן נון האב הגיש תצהיר התומך בתובענה.

‏מלבד השלושה התמודדו על תפקיד יו"ר רשות החשמל ד"ר אילן מעוז, לשעבר היועץ הכלכלי של משרד מבקר המדינה, וכיום יועץ עצמאי של רשות החשמל, ד"ר דני ויינשטיין, בכיר בבטר פלייס, רו"ח איתן פליס, מנהל אגף חשבונאות ברשות החשמל, קונסטנטין בלוז, המשנה למנהל רשות הגז, ציון עמוסי, עו"ד אלדר דוכן, לשעבר סגן היועץ המשפטי של האוצר, ורמי אפרתי, לשעבר מנכ"ל חברת בריינסטורם. ‏‎‎‏