מחר: עובדי שירות התעסוקה ישביתו את כל הסניפים בארץ

זאת, במחאה על "החזרת תוכנית ויסקונסין בדלת האחורית" ■ אהרון חוטובלי, יו"ר ועד העובדים: המשמעות היא חיסול שירות התעסוקה בסופו של דבר

ועד העובדים של שירות התעסוקה ישבית מחר (ב') את קבלת הקהל בכל הסניפים בארץ, במחאה על מה שהוא מכנה "החזרת תוכנית ויסקונסין בדלת האחורית", לאחר שזו בוטלה בשנה שעבר על ידי הכנסת.

בוועד טוענים כי משרד התמ"ת, בשיתוף ארגון הג'וינט, פועל להקמת 22 מרכזי תעסוקה שיופעלו על ידי קבלנים פרטיים, כאשר המשמעות היא החייאה של תוכנית ויסקונסין במתכונת נרחבת ובפריסה ארצית.

במשרד התמ"ת זעמו על ההודעה של הוועד, וטענו כי מדובר בהחלטת ממשלה שנועדה להקים "רשות לקידום תעסוקה", שתכליתה שילוב חרדים ובני מיעוטים בשוק העבודה.

במשרד טוענים כי אין לכך דבר וחצי דבר עם תוכנית ויסקונסין, אולם בשירות התעסוקה לא קונים את ההסבר הזה. "לא מקימים 22 מרכזי תעסוקה בפריסה ארצית בשביל עידוד החרדים", טוען בשיחה עם "גלובס" אהרון חוטובלי, יו"ר ועד העובדים. "המרכזים האלה אולי יפעלו בהתחלה לפי המתכונת שהגדירה הממשלה, אבל בהמשך הפעילות שלהם תתרחב לאוכלוסיות אחרות וזו בעצם המטרה", הוא קובע.

חוטובלי טוען כי המדינה מתכוונת להוציא עשרות ומאות מיליונים בשנה על הפעלת מרכזים פרטיים, בזמן ששירות התעסוקה יכל לבצע תוכניות דומות תוך חיסכון עצום, שכן הוא פרוס כבר בכל הארץ. לדבריו, המשמעות היא חיסול שירות התעסוקה בסופו של דבר.

לא רק בוועד העובדים כועסים על החלטת הממשלה. מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, אמר ל"גלובס" כי הוא אמנם מתנגד לעיצומים של הוועד, אך באותה נשימה חזר על הטענות שהשמיעו בוועד. "מי שמקים 22 מרכזי תעסוקה, בין היתר במקומות שאין בהם כמעט לא בני מיעוטים ולא חרדים, בעצם מקים שירות תעסוקה נוסף. ההחלטה הזו התקבלה ללא עבודת מטה ואם היו שואלים אותי מקצועית, בוודאי הייתי אומר שזו החלטה שגויה. בכל העולם מבינים היום שצריך לרכז מאמץ ממשלתי ולא לפזר אותו, ולכן הקמה של מרכזי תעסוקה פרטיים רק תפגע באוכלוסיות האלה".

אבל בממשלה לא מתרגשים מההתנגדות שמשמיע פרחי: בעוד כחודשיים מסתיים חוזה ההעסקה שלו, וכבר התקבלה החלטה משותפת שלו ושל שר התמ"ת שלום שמחון כי הוא יסיים את תפקידו. במקומו, כך על פי הערכות, ייבחר לתפקיד רק אדם שיודיע מראש כי הוא מודע ומסכים לכך שיוקמו מרכזים פרטיים לצידו של שירות התעסוקה. בנוסף, לאחרונה מונתה בכירה לשעבר ממשרד האוצר, מיכל צוק, לתפקיד "הממונה על התעסוקה" במשרד התמ"ת - פונקציה שלא היתה קיימת קודם. צוק תהיה אחראית מעתה על שירות התעסוקה, והמנכ"ל החדש של השירות יהיה כפוף אליה ישירות.