חבל הצלה? רוסטה ג'נומיקס מוכרת ההחזקות ברוסטה גרין

הרוכשים הם קרן Plan B שהשקייעה בעבר ברוסטה גרין, ואלכס רבינוביץ'

רוסטה ג'נומיקס, חברת אבחון סרטן שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.8 מיליון דולר בלבד, מנסה להיחלץ ממצבה העגום. החברה צפויה למכור את החזקותיה בחברת רוסטה גרין, שנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 32 מיליון שקל (כ-8.4 מיליון דולר).

הרוכשים הם קרןPlan B האמריקנית, שמתמחה בתחום הביומד והקלינטק שהייתה ממשקיעות הסיד ברוסטה גרין ואלכס רבינוביץ', משקיע פרטי ישראלי שמעורב גם בחברות דנאלי, XTL, קריקס ואחרות.

במסגרת העסקה תמכור רוסטה 50.03% מרוסטה גרין תמורת 900 אלף דולר, עם אפשרות לקבל עוד 2 מיליון דולר, בהתאם לתנאים מתלים, שעיקרם מכירה של רוסטה גרין תוך שלוש שנים לפי שווי של 90 מיליון דולר.

הבוקר לפני ההודעה נסחרה רוסטה גרין לפי שווי של 39 מיליון שקל, כך שמכירת 50% ממנה לפי שווי של כ-1.8 מיליון דולר, היא דיסקאונט קיצוני. המשקיעים בבורסה לא אהבו את ההודעה ורוסטה גרין רשמה היום ירידות חדות של כ-24.5%.

יש לציין כי בהסכם ההנפקה של רוסטה גרין נקבע כי לפלאן בי תהיה זכות סירוב ראשונה ברכישת מניות רוסטה גרין מרוסטה ג'נומיקס, כך שהפתרון הזה הוא אחד היחידים שיכלה רוסטה להשיג כדי למכור את מניותיה, והוא אינו משקף בהכרח את שוויה.

רוסטה גרין היא ספין אוף שהקימה רוסטה ג'נומיקס. שתי החברות עוסקות בטכנולוגיית מיקרו-RNA, אך רוסטה ג'נומיקס יישמה אותה לפיתוח תרופות ואילו גרין יישמה אותה בתחום החקלאי.

בעוד רוסטה ג'נומיקס המבטיחה חיפשה את דרכה וכמעט התרסקה, המשיכה רוסטה גרין קדימה ולאחרונה אף חתמה על הסכם מסחור משמעותי ראשון עם ענקית הזרעים דו פונט.

פלאן בי היא המשקיעות ברוסטה ג'נומיקס ומשקיעת כספי הסיד ברוסטה גרין כשהוחלט להוציאה כספין אוף מהחברה האם. פלאן בי היא קרן שמייצגת משפחה אמריקנית, אשר משקיעה בתחום הביומד, והיא מנוהלת על ידי עו"ד ברברה גולדמן. הקרן משקיעה בין היתר בחברת Eurekify.

עתידה של רוזטה גרין לא ברור בשלב זה. בספטמבר היום בקופתה 3.1 מיליון דולר. באוקטובר היא ביצעה סבב פיטורין מסיבי וגיוס של 1.9 מיליון דולר (1.3 מיליון דולר נטו נכנסו לחברה). למרות זאת, החברה לא הצליחה לעמוד ב-1 דצמבר בתשלום של 650 אלף דולר למפיצה לשעבר שלה, פרומתאוס. בקופתה של החברה נמצא מזומן שיספיק לה רק לעוד כמה חודשים של פעילות.

רוסטה גרין, הבת לעומת האם / צלם: תמר מצפי
 רוסטה גרין, הבת לעומת האם / צלם: תמר מצפי