ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת "חוק צוהר"

ההצעה מבטלת את אזורי הרישום לנישואים, ובכך מאפשרת לזוגות לבחור את הרבנות בה הם מעוניינים להירשם כנשואים ■ ההצעה תעגן בחוק את פעילות רבני ארגון "צהר" ותאפשר להם להמשיך לחתן. רבני צהר בירכו על ההחלטה

הצעת "חוק צוהר" שמבטלת את אזורי הרישום לנישואים ותאפשר לרבני ארגון "צוהר" להמשיך לחתן זוגות, אושרה היום (א') בוועדת השרים לחקיקה, כך מדווח "גלי צה"ל. החוק יאפשר לכל זוג לבחור את הרבנות המקומית בה הוא מעוניין להירשם לנישואים, ללא תלות במקום המגורים הרשום בתעודת הזהות שלהם.

במידה והחוק יעבור גם בכנסת - מי שעבר גיור צבאי יוכל להימנע מלהגיע לרבנויות שמחמירות עם גיורים אלו. רבני צהר בירכו על ההחלטה.

המשרד לשירותי דת איפשר במשך שנים לארגון, בהסכמה שבשתיקה, לחתן זוגות מכל הארץ דרך הרבנות בשוהם ובכפר עציון. אלא לפני כחודש הוחלט לאכוף תקנה ישנה - כלות וחתנים רשאים להנפיק תעודת נישואין רק במקום מגוריהם או במקום החתונה.

לאחר דיונים, הודיעו בצהר כי הושגו הסכמות ביניהם לבין המשרד לשירותי דת, שלפיהן יתמוך השר לשירותי דת בחוק פתיחת אזורי הרישום לנישואין, שיעגן בחקיקה את מיזם החתונות של צהר - ועד אז, ידאג לספק להם תעודות נישואין. 300 תעודות סופקו לרבני הארגון, כך שהם יכולים לחתן זוגות כבר עכשיו, עוד לפני שהחוק עבר.