מקרקעי ישראל: תכנית ל-2,500 חדרי מלון במצפה רמון

מנהל מקרקעי ישראל: "לאחר שנים רבות בהן פעלה ביישוב רק אכסניית נוער, ומלון קטן שנפתח בשנים האחרונות, תהפוך תכנית 'דרך הבשמים', אותה מקדם המינהל, את מצפה רמון לעיר תיירות מרכזית"

תכנית חדשה של מינהל מקרקעי ישראל מסמנת את מצפה רמון כאחד מיעדי התיירות המרכזיים בישראל. "לאחר שנים רבות בהן פעלה ביישוב רק אכסניית נוער, ומלון קטן שנפתח בשנים האחרונות, תהפוך תכנית 'דרך הבשמים', אותה מקדם המינהל, את מצפה רמון לעיר תיירות מרכזית ותשנה את פניו של הנגב הדרומי", כך נמסר היום ממינהל מקרקעי ישראל.

תוכנית "דרך הבשמים" אותה יזם המינהל הופקדה לאחרונה להתנגדויות. במסגרת התכנית, המתפרסת על פני שטח של 1,100 דונם, מתוכננים להיבנות 2,500 חדרי מלון שישקיפו אל פארק שיוקם על שפת מכתש רמון.

במינהל מסבירים כי הקמת בתי מלון בד בבד עם השלמת שדה התעופה המקומי תאפשר לראשונה את מימוש הפוטנציאל של מכתש רמון, אחד מאתרי הטבע הייחודיים בעולם, כמוקד משיכה לתיירות מרחבי העולם ומישראל. עוד אומרים במינהל כי התכנית צפויה ליצור מקומות עבודה רבים במצפה רמון ולחזק את היישוב, כמוקד מרכזי תיירותי בארץ ובעולם.

התכנית החדשה נערכה, בין היתר, בתיאום לתנאי ההכרזה של מכתש רמון כאתר מורשת עולמי על ידי אונסקו, כפי שביקשה מדינת ישראל, והיא מתחשבת בערכי הטבע של רצועת שפת מכתש רמון, הצופה אל המכתש. התכנית תפתח לאורך שפת המכתש את "פארק המכתש" שבו ישולב גן פסלים, שיוקם על שטח של למעלה מ-170 דונם ויהווה ריאה ירוקה למצפה רמון עם טיילות בהיקף של 25 דונם נוספים.

"הבינוי המוצע בתכנית הינו בעל אופי מדברי בעל צללית נמוכה ומשתלבת בנוף המקומי" נמסר מהמינהל. "בנוסף לכך, מנחה התכנית לשימוש בחומרים מקומיים ו/או תואמים את האזור תוך ניצול מרבי של אנרגיה מתחדשת".