לאחר צניחת האג"ח, אלעזרא מפרסמת תזרים מזומנים חזוי

בחודשים ינואר-ספטמבר 2013 צפויה חברת ההשקעות של אלי אלעזרא לרשום גירעון תזרימי של כ-16 מיליון שקל ■ היקף האג"ח שהנפיקה - כ-280 מ' ש'

חברת אלעזרא החזקות , שבשליטת אלי אלעזרא, פרסמה אמש דוח תזרים מזומנים (סולו) חזוי עד ספטמבר 2013, "על רקע התנודתיות בשוק ההון, אשר השפיעה על תוצאות החברה ועל תשואת האג"ח שלה". החוב של אלעזרא למחזיקי האג"ח מסתכם בכ-280 מיליון, והן נסחרות בתשואה שזינקה בחודש האחרון מ-12% ל-22%.

מהדוח עולה כי אלעזרא צופה בחודשים ינואר-ספטמבר 2013 גירעון תזרימי של 15.6 מיליון שקל, ועם זאת, בתום תקופה של שנתיים, צפוי לה עודף תזרימי מצטבר של 49 מיליון שקל.

אלעזרא החזקות פועלת בשלושה תחומים: ביטוח (באמצעות חברת הכשרה ביטוח), נדל"ן (חברת אפרידר) וליסינג (חברת אלבר). אלי אלעזרא התחייב כי אם החברה לא תצליח לגייס אג"ח בעתיד, יידחה מועד החזר חובות כלפיו עד לפירעון הקרן הבא, בחודש מאי 2012 - תשלום של 23 מיליון שקל.

אלעזרא החזקות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 54 מיליון שקל, ורואי החשבון שלה מפנים את תשומת הלב לגירעון בהון החוזר ולכך שיכולת החברות לפרוע את התחייבויותיהן מותנית בהתממשות ציפיותיהן.

בסוף 2008 נפרס חוב של החברה הבת, הכשרה ביטוח, עד לשנת 2013, תוך שהריבית עליו עולה ל-9%. הדיונים סוקרו בזמנו בהרחבה בתקשורת, ואלעזרא אמר אז: "אשלם עד הגרוש האחרון, זה אצלי ערך עליון; אני אחראי וערב במובן המוסרי והמלא לכל החברות בקבוצה".

מניות אלעזרא החזקות והחברות הבנות אינן נסחרות בבורסה, לאחר שמניות החברה הבת הכשרה ביטוח נמחקו מהמסחר בחודש אוגוסט השנה. הרכישה מומנה על-ידי בנק מזרחי-טפחות, שקיבל שעבוד על חלק ממניות הכשרה ביטוח.

משפחה של מנהלים

למרות שקבוצת אלעזרא מתאפיינת בריבוי מנהלים, בני משפחתו של בעל השליטה, הללו אינם נדרשים לאשר את תנאי העסקתם בהתאם לתיקון 16 לחוק החברות, כיוון שמדובר בחברה פרטית הנסחרת באמצעות אג"ח בלבד.

אורן אלעזרא, אחיינו של אלי אלעזרא, בן 28, משמש כמנכ"ל החברה בהיקף של רבע משרה. נוסף לכך הוא מכהן בתפקיד מנהל פיתוח עסקי באלבר בהיקף של רבע משרה, ועוזר יו"ר דירקטוריון בהכשרה ביטוח. עבור שלוש המשרות מקבל אלעזרא הצעיר כ-60 אלף שקל בחודש. ניסיונו - כיהן במשך שלוש שנים כעוזר ליו"ר דירקטוריון הכשרה ביטוח, אלי אלעזרא עצמו.

שרון אלעזרא, האחיינית של בעל השליטה, משמשת כאחראית לתחום הכספים באלעזרא החזקות; יוסי אלעזרא, האח של אלי, הוא משנה למנכ"ל חברת אפרידר; יחיאל אלעזרא, אח נוסף, הוא משנה למנכ"ל אלבר; שמעון אלעזרא, אח שלישי, הוא מנהל סחר רכב באלבר; מאיר אלעזרא, אח רביעי, הוא שמאי רכב בעלות שכר מרשימה של 30.3 אלף שקל בחודש, ואילו דורית הנר, אחות של אלי, משווקת דירות בחברת אפרידר.

אם יש בעיות משפטיות - יש למי לפנות: הקבוצה מקבלת שירותים ממשרד עורכי דין שבבעלות גיסתו של אלי אלעזרא ובן דודו. בשנת 2010 שילמו החברות בקבוצת אלעזרא 1.4 מיליון שקל בגין ייעוץ משפטי. אגב, מעת לעת מחכירה אלבר רכבים "במהלך העסקים הרגיל ובתנאי שוק לקרובי משפחה של מר אלעזרא".