הבורסה סגרה בירידות; פועלים נפלה ב-3%, טבע ירדה 1.2%

הבנק המרכזי האירופי השיק תוכנית הלוואות ל-3 שנים בהיקף של 493 מיליארד אירו לעומת ציפיות ל-293 מיליארד אירו אבל המשקיעים לא התרגשו והעדיפו להסתכל על חצי הכוס הריקה

יום תנודתי נרשם היום (ד') בבורסה ברקע הידיעות מאירופה, לאחר שהבנק המרכזי האירופי הודיע על השקת תוכנית הלוואות ל-3 שנים בהיקף של 493 מיליארד אירו לעומת צפי מוקדם להלוואות פחותות בהרבה - 293 מיליארד אירו. במשך מרבית היום נסחרו המדדים בטריטוריה חיובית אולם בסיום נרשמו ירידות חדות למדי, במקביל לחולשה באירופה למרות ההודעה.

בית ההשקעות דש ברוקראז' פרסם היום את התחזית הכלכלית שלו לשנת 2012, לפיה צפויה להיות המשך האטה בכלכלה הגלובלית: "המשבר באירופה הגיע כנראה לישורת האחרונה בה יוכרע גורלו של האיחוד האירופי. במידה והמנהיגים האירופים לא יצליחו להחזיר בהדרגה את היציבות למערכת הפיננסית בטווח הקרוב ולא ימצאו פתרון כולל למשבר, ההזדמנות לתקן את את המצב תחלוף והמצב באירופה רק יחמיר", כותב אנליסט המאקרו אלכס זבז'ינסקי. תרחיש אפשרי אחד מניח התפרקות חלקית או מלאה של גוש האירו, שתוצאותיה כמעט ולא ניתנים לחיזוי. תרחיש אחר מניח שהשווקים באירופה יחזרו בהדרגה להתייצבות והמשקיעים יתמקדו בהתפתחויות כלכליות בעולם.

המסחר בשווקים הושפע היום גם מאזהרות סוכנויות הדירוג בדבר המשבר באירופה - כאשר מודי'ס יצאה בסקירה שלילית על כלכלת בריטניה, בעוד פיץ' דיווחה כי הכניסה 7 בנקים באיטליה לרשימת מעקב שלילית.

אין הטבות בארה"ב

ומאירופה, לארה"ב. שם, דחה בית הנבחרים האמריקני אמש את הצעת החוק שעברה זה מכבר בסנאט להארכת הטבות המס לעובדים בכחודשיים. בית-הנבחרים דחה את ההצעה ברוב של 229 ניצבים "נגד" הארכת תוקפן של ההטבות, מול 193 ניצבים "בעד" - שבועיים בלבד לפני פוג תוקפן של ההטבות. ללא נקיטת יוזמה מצד הממשלה, צפויות הטבות המס אותו משלמים כ-140 מיליון עובדים בארה"ב לשוב לרמה של 6.2% החל מה-31 בדצמבר 2011, לעומת רמה של 4.2% כעת. (לסיפור המלא)

טבע רוכשת בחזרה מניותיה בכ-3 מיליארד דולר

טבע הכריזה היום על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 3 מיליארד דולר. על פי שווי השוק הנוכחי של החברה, מדובר בכ-8% מהון המניות המונפק שלה. עוד מעדכנת החברה כי תוכנית הרכישה תמומן על ידי תזרים המזומנים השוטף, וכי היא לא תשתמש במקורות מימון אחרים.

החברה ערכה היום שיחת ועידה, במסגרתה היא עדכנה את התחזיות לשנת 2012 להכנסות של 22 מיליארד דולר ורווח למניה (EPS) של 5.48-5.68 דולרים. מתוך סך ההכנסות, 11.8 מיליארד דולר מתרופות גנריות ו-3.8 מיליארד דולר מתרופת הדגל לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון.

אמפל הוסיפה לרכז עניין לאור בקשתו של בעל השליטה בחברה, יוסי מימן, לדחות את פירעון חובותיה לבעלי האג"ח בשנתיים - ולמעשה להגיע מולם להסדר חוב. היקף החוב הנוכחי של אמפל למחזיקי האג"ח עומד על כ-870 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

חברת סקיילקס שבשליטתו של אילן בן דב, הודיעה היום כי האחרון מתעתד לבצע רכישה של 750 אלף מניות של החברה, בדרך של הצעת רכש, בתמורה ל-17 שקל למניה, פרמיה של 9.6% על מחיר הבסיס הבוקר. ההצעה עומדת בתוקפה ל-30 יום. המדובר ב-1.7% מהמניות המונפקות של סקיילקס בלבד, ובהיקף כספי של 12.75 מיליון שקל. זאת, לאחר שאתמול הודיעה כי לא הצליחה להגיע "להסכמות מסחריות" עם טדי שגיא באשר לרכישת חלק מפעילותה להפצת מכשירי סמסונג בישראל - ולפיכך המו"מ עימו הופסק.

דירקטוריון אפריקה נכסים בשליטתו של לב לבייב, אישר תוכנית לרכישה עצמית (buy-back) של אג"ח החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל. במסגרת הרכישות העצמיות תרכוש החברה אג"ח מסדרות א', ג', ד' ו-ה' בשיעור של עד 100 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

ל"גלובס" נודע כי אלביט מערכות שוקלת להצטרף למיזם התשתיות של חברת החשמל. החברה רכשה את מסמכי המכרז ולומדת אותו בימים אלה, אך טרם החליטה סופית האם תצטרף לאחת הקבוצות שישקיעו במיזם.

גזית גלוב דיווחה אתמול כי השלימה את תהליך הנפקת מניותיה לציבור בבורסת ניו יורק. החברה עדכנה כי החתמים בהנפקה מימשו את האופציה שניתנה להם ורכשו 1.35 מיליון מניות נוספות. יחד עם האופציה שניתנה לחתמים, הנפיקה החברה 10.35 מיליון מניות של החברה במחיר של 9 דולר למניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]