הילד מתעשר: דריק רוז יקבל בשיקגו 94.8 מיליון דולר בחמש שנים

כוכב הבולס חתם על חוזה חדש שיבטיח לו ממוצע של 19 מיליון דולר בשנה; הסכומים התאפשרו גם בזכות ההסכם הקיבוצי החדש של ה-NBA

דריק רוז, כוכבה של שיקגו בולס מה-NBA, האריך את החוזה שלו בקבוצה. במסגרת ההסכם החדש, ישתכר הרכז בן ה-23, שנחשב לאחד מהשחקנים המבטיחים ביותר בליגה, 94.8 מיליון דולר בחמש שנים (ממוצע של 19 מיליון דולר בעונה).

החוזה החדש ייכנס לתוקף בעונת 2012/13 (בעונה המקוצרת הקרובה, הוא ירוויח 6.99 מיליון דולר). ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם ב-NBA, יאפשר לבולס להעניק לרוז חוזה שיבטיח לו בין 10-11 מיליון דולר יותר בסך הכל, לעומת הסכומים שיכלו לשלם לו במסגרת החוזה הקיבוצי הישן.

החוזה הקיבוצי החדש כולל בתוכו גם חוק חדש, שכבר זכה לכינוי "חוק דריק רוז". הסעיף המיוחד מבטיח ששחקן שמצליח להגיע להישגים מיוחדים בזמן חוזה הרוקי שלו בקבוצה, יוכל להרוויח עד 30% מתקרת השכר הכוללת של הקבוצה שלו (במקום מקסימום של 25% תחת ההסכם הקיבוצי הישן). על מנת להעניק לשחקן את התנאים האלו, הוא צריך במהלך חוזה הרוקי שלו להיבחר פעמיים למשחק האולסטאר, או להיבחר פעמיים לנבחרת העונה של ה-NBA, או לחילופין לזכות בתואר ה-MVP של העונה. רוז עמד בתנאי האחרון, כשהפך בעונה הקודמת ל-MVP הצעיר בתולדות הליגה.

רוז החל לשחק בשיקגו ב-2008, לאחר שהבולס בחרו אותו מהמקום הראשון בדראפט. במהלך השנים הוא הצליח לצבור הכנסות גם מחוץ למגרש: על-פי הערכות, מקבל רוז בין 1.5 ל-2.5 מיליון דולר בשנה מחברות אותן הוא מפרסם, כשעיקר הכסף מגיע מאדידס.