מה חושבים במודי'ס על טבע לאחר הרכישה העצמית?

מודי'ס: "תוכנית הרכישה העצמית הינה שלילית מבחינת שיקולי דירוג האשראי" ■ כרגע, מציינחם במודי'ס, התוכנית לא משפיעה על דירוגה ("A3") ועל תחזית הדירוג היציבה שלה

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה היום כי הודעתה של טבע על רכישת המניות העצמית בהיקף 3 מיליארד דולר הינה שלילית מבחינת שיקולי דירוג האשראי שלה, אולם כרגע לא משפיעה על דירוגה ("A3") ועל תחזית הדירוג היציבה שלה.

טבע הודיעה היום על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 3 מיליארד דולר, כאשר על פי שווי השוק הנוכחי של החברה, מדובר בכ-8% מהון המניות המונפק שלה. במקביל סיפקה החברה תחזיות ל-2012 להכנסות של 22 מיליארד דולר ורווח למניה (EPS) של 5.48-5.68 דולרים.

"תוכנית הרכישה העצמית הינה שלילית מבחינת שיקולי דירוג האשראי, מפני שהיא מציבה ציפיות שטבע תרכוש 3 מיליארד דולר במניות במשך 3 שנים, ועקב כך די מגבילה את הגמישות הפיננסית שלה לשימושים אחרים בכספה", אמר מייקל לבסק, סגן נשיא מודי'ס.

במודי'ס ציינו כי התחזית נשארת יציבה, ובמשך זמן, הדירוג של החברה יכול לעלות במקרים הבאים: יותר בטחון שטבע תעמוד במטרות הצמיחה ל-2015 תוך שמירה על דירוג חזק; פחות חוסר ודאות בנוגע לאיומים מהתרופות המתחרות בקופסקון; יותר בהירות באשר להשקה של פרוטוניקס.

הדירוג יכול לרדת, ציינו בסוכנות הדירוג, אם החוב ביחס להון העצמי של טבע לא יעמוד בטווח הדירוג הנוכחי של מודי'ס.