נוקיה משנה את שמה של מערכת ההפעלה שלה ל'נוקיה בל'

החברה החליטה לוותר על השם סימביאן שהיה כל כך מזוהה עם מערכת ההפעלה של נוקיה ■ בנוסף על השינוי בשם, המערכת החדשה תציג שיפורים בחווית השימוש

נוקיה נמצאת כבר תקופה ארוכה בניסיון למצב את עצמה כאלטרנטיבה לסמארטפונים של אפל , סמסונג או מוטורולה . המהלך האחרון שלה הוא מיתוג מחדש של מערכת ההפעלה שלה - סימביאן.

הסמארטפונים של החברה היוצאים לשוק, מגיעים תחת השם "סימביאן Belle". נוקיה החליטה להוריד את השם סימביאן ולהתחיל לקרוא למערכת ההפעלה שלה - "נוקיה בל", כנראה בשביל לטשטש את ההיסטוריה של מערכת ההפעלה הזו, שלא הצליחה להיות אלטרנטיבה ראויה לאנדרואיד של גוגל או ל-iOS של אפל.

בל מציעה מספר שיפורים למשתמשים, כמו: 6 עמודי בית (לעומת 3 עמודים בנוקיה Anna), המאפשרים להציב עליהם כמות גדולה יותר של אפליקציות ממכשירים אחרים של החברה, ווידג'טים (מיני יישומים) דינמיים הכוללים עדכונים שונים, כמו: הודעות מרשתות חברתיות ומיילים. בנוסף, יש גם גישה לכל ההתראות של המכשיר, כמו הודעות, מעמוד הנגלל מחלקו העליון של המסך (בדומה למכשירי אנדרואיד ואייפון) וגם אייקונים חדשים.

בל מגיעה כבר עכשיו על מכשירים כמו: נוקיה 701, נוקיה 700 ונוקיה 603. בעלי מכשירים כמו: E6 שיצא לאחרונה בארץ או N8, C7 ו-C6-01 אמורים לקבל עדכון ישירות לטלפון שלהם במהלך חודש פברואר הקרוב.