צפו: טיפול מהפכני - סתימת שיניים ב-30 שניות וללא כאבים

מדענים מאוניברסיטת מיזורי המציאו "מברשת שיניים" המשתמשת בפלזמה לטיפול בעששת ■ החדשות הטובות: זה לוקח 30 שניות ובלי כאבים בכלל ■ החדשות היותר טובות: השימוש בה יחל כבר ב-2013

מי מאיתנו לא שונא ללכת לרופא שיניים? רובנו בוודאי נרתעים ללכת לטיפולים עקב הכאבים שחשים במהלך הטיפול עצמו, אבל לא עוד. מדענים מאוניברסיטת מיזורי בארצות הברית מצאו דרך חדשה שבה ניתן לבצע סתימות בשיניים ללא כאבים בכלל.

הטיפול החדש כולל שימוש ב"מברשת שיניים" חדשנית שמשתמשת בפלזמה על מנת לחטא ולנקות את השיניים מעששת. הפלזמה גם יוצרת תגובה כימית עם השטח של השן שעוזרת לסתימה להתחבר בצורה יותר טובה עם השן.

"התגובה הכימית שהפלזמה מייצרת עם שטח השן משנה את פני השטח של השן ובכך יוצרת תנאים להתחברות טובה ואיתנה יותר של הסתימה עם השן", אומר אחד המדענים שהשתתפו בפיתוח מברשת השיניים החדשנית. המדענים טוענים שהמברשת תוביל גם לירידה במחירי הטיפול בשיניים.

"על פי המחקרים שביצענו עולה שהסתימות שבוצעו בעזרת המברשת שלנו חזקים יותר ב-60% מסתימה רגילה", אומר האו לי, פרופסור להנדסה מכנית ואווירית באוניברסיטה. "וזה טוב כי בכך "תוחלת החיים" של הסתימה יהיה ארוך יותר והחשש מעקירה של השן יפחת בצורה משמעותית".

החדשות היותר טובות הן שהמברשת תיכנס לשימוש המוני אצל רופאי השיניים כבר במהלך שנת 2013, כך מעריכים המפתחים. ניסויים בבני אדם, יתחילו בשנת 2012. ואישור של ה-FDA צפוי להתקבל בחודשים הקרובים. "בבדיוקת במעבדה לא נרשמו תופעות לוואי כלשהן בשימוש במברשת", אמרו המפתחים.

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הנצפים ביותר באתר פליקס