יהלומן ישראלי מעורב בתביעת ענק של 500 מיליון דולר

לזר קפלן תובעת 2 בנקים בלגיים בטענה שהם גנבו 135 מיליון דולר והסבו לה נזקים כבדים, וכורכת גם את שמו של היהלומן הישראלי ארז דליות בפרשה

לזר קפלן, סוכנות היהלומים מניו-יורק, שני בנקים בלגיים (בנק ADB ובנק KBC) בשל גניבה לכאורה בהיקף של 135 מיליון דולר, בתביעה שבה מעורב גם היהלומן הישראלי ארז דליות. כך מדווח העיתון "פייננשל טיימס".

לפי התביעה, הבנקים הבלגיים ביצעו את המעילה באמצעות חברות קש שהקימו באירופה, אסיה והמזרח התיכון. את לזר קפלן מנהל מוריס טמפלסמן, דמות מוכרת בתעשיית היהלומים ומי שהיה בן זוגה של ג'קלין קנדי-אונסיס.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בניו-יורק. לזר קפלן מאשימה את בנק KBC בגרימת "נזק קטסטרופי לעסק ולרכוש... יחד עם מספר יישויות ובודדים המקושרים ללקוח של הנאשם, ארז דליות".

בעקבות ההפסד של 135 מיליון הדולרים, מניית לזר קפלן נמחקה מהמסחר בבורסת NYSE לאחר שלא עמדה בתנאי הסף של הנהלת הבורסה בניו-יורק. הסוכנות טוענת כי בעקבות המקרה ירדו לטימיון קשרים עסקיים עם לקוחות ונגרם נזק למכירות החברה.

לזר קפלן תובעת כעת פיצויים של 500 מיליון דולר, אך ייתכן שסכום התביעה ישולש. הסוכנות טוענת גם כי בוצעו הלבנות כספים ע"י הבנקים הבלגיים.

דליות הוא סוחר יהלומים ישראלי ששמו לא הוצמד לכתב התביעה, אך לזר קפלן מאשימה אותו בנטילת חלק בפרשה. דליות מחזיק נתח ב-Jacob & Co, סוכנות יהלומים אמריקנית שעל לקוחותיה נמנים כוכבי היפ-הופ ושחקנים מהוליווד.