אלעד קנדה וקרן מארה"ב ירכשו נכס בשיקגו בכ-551 מ' ש'

אלעד קשרה בהסכמים עם קרן ריט אמריקנית להקמת מיזם משותף, לרכישת הנכס בנכיון חוב שהועמד על ידי בעליו - והעמדת הלוואה חדשה ■ מדובר בעסקה ראשונה של אלעד בארה"ב

אלעד קנדה הודיעה היום (א') כי היא התקשרה בהסכמים עם קרן ריט אמריקנית להקמת מיזם משותף, באמצעותו ירכשו אלעד והקרן בנכיון חוב שהועמד לטובת בעלי נכס בשיקגו, ויפעלו במקביל להעמדת הלוואה חדשה לטובת בעלי הנכס. מדובר בעסקה ראשונה של אלעד בארה"ב. החברה מנוהלת על ידי שי ברוורמן.

אלעד קנדה וקרן הריט יקימו מיזם משותף, שיוחזק על ידן בחלקים שווים. המיזם המשותף ירכוש בנכיון הלוואה בסך של כ-145 מיליון דולר ארה"ב (כ-551 מיליון שקל), כך שישולם תמורת ההלוואה, שנתקבלה מתאגיד בנקאי בארה"ב, סכום של כ-128.5 מיליון דולר ארה"ב (כ-488 מיליון שקל). ההלוואה שימשה בעבר לרכישת ולהשבחת נכס יוקרתי הממוקם במרכז העיר שיקגו, ואשר בעליו נקלע למצוקה תזרימית, שכן דמי השכירות הנוכחיים שמניב הנכס אינם משרתים את ההלוואה האמורה.

הנכס הינו בשטח כולל של כ-87,000 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר, והוא עבר לאחרונה תהליך השבחה מקיף. עתה, יבוצעו בנכס עבודות הכנה אחרונות לקראת כניסתם אל הנכס של שני שוכרי עוגן - רשת הכלבו טרגט (Target) ורשת הנעליים DSW. לאחר כניסתם של שוכרים אלה, יעמוד שיעור התפוסה בנכס על כ-82%, והוא יניב רווח תפעולי שנתי (NOI) בסך של כ-13 מיליון דולר ארה"ב (כ-49 מיליון שקל).

להערכתו של מנכ"ל החברה, שי ברוורמן, לאחר כניסתם האמורה של השוכרים ועם ייצובו של הנכס ניתן יהיה, במידה וכך יוחלט, לממש את הנכס בכ-200 מיליון דולר ארה"ב (כ-760 מיליון שקל). כמו כן הוא מעריך, כי גלום בנכס פוטנציאל נוסף לשיפור התפוסה, דבר אשר עשוי לשפר את ה-NOI העתידי של הנכס.

במסגרת ההסכמים עם בעלי הנכס, סוכם כי הצדדים יפעלו לקבלת הלוואה חדשה מגורם מממן במקומה של ההלוואה המקורית. על פי ההסכמים האמורים, תתקבל הלוואה בסך של כ-100 מיליון דולר ארה"ב (כ-380 מיליון שקל) כהלוואת גישור לשנתיים, שתישא ריבית בשיעור שנתי של 8% בתוספת ריבית נצברת בשיעור של 3%.

הלוואה זו צפויה להיות מומרת בחלוף שנתיים להלוואה חדשה שצפויה לשאת שיעור ריבית נמוך יותר בתנאים מסחריים. כמו כן, יעמיד המיזם של אלעד והקרן הלוואת גישור בסך של כ-46.3 מיליון דולר ארה"ב (כ-176 מיליון שקל) שתישא ריבית שנתית שוטפת בשיעור של 10% והבטחת השלמת תשואה במועד מימוש הנכס של כ-5-5.5% נוספים.

בתמורה לכל האמור, יקבל המיזם 60% מהזכויות לקבלת עודף התזרים השוטף של הנכס, ולקבלת עודפים, לאחר החזר חובות, במידה והנכס ימומש בעתיד. בתנאים מסויימים, יקבל המיזם 65% מהזכויות בתזרים ובזכויות ההוניות האמורות.

רו"ח אודי ארז, שמונה בתחילת החודש לתפקיד יו"ר אלעד קנדה, מסר: "לאלעד קנדה נזילות גבוהה מאד, ולאור זאת החלטנו ליישם אסטרטגיה להרחבת השקעותינו גם אל מחוץ לגבולות קנדה, והתחלנו לפעול גם לאיתור נכסים איכותיים ויחודיים בשוק בארה"ב, שבו להערכתנו נוצרו הזדמנויות השקעה מעניינות. העיסקה הנוכחית, במסגרתה אנו רוכשים חוב כנגד נכס עם פוטנציאל השבחה משמעותי תוך ניצול נסיבות המהוות הזדמנות עסקית מצויינת, הינה עדות לראשונה לכך. אנו ממשיכים לבחון במרץ נכסים ופרויייקטים נוספים בארה"ב, ומקווים להמשיך ולפעול להגדלת תיק הנכסים של אלעד קנדה, בקנדה ובארה"ב כאחד, במהלך בשנה הקרובה".