איזי אנרגיה מוכרת נדל"ן של 18 תחנות דלק בכ-24.5 מ' ד'

החברה, שבשליטת ד"ר אלי זהבי, חתמה על מזכר הבנות עם צד שלישי למכירת זכויות הנדל"ן הנלוות ל-18 תחנות דלק וחנויות נוחות

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, אשר מחזיקה בכ-100 תחנות דלק בארה"ב, הודיעה היום (א') כי החברה הנכדה שבשליטת החברה, איזי ארה"ב, חתמה על מזכר הבנות עם צד שלישי למכירת זכויות הנדל"ן הנלוות ל-18 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב תמורת כ-24.5 מיליון דולר.

בעקבות העסקה תרשום החברה רווח לפני מס של כ-8.5 מיליון דולר וזאת לאחר עלויות העסקה. בנוסף, מדווחת החברה, כי לשם השלמת העסקה תרכוש חלק מהשטח בשתיים מהתחנות אותו שוכרת החברה מצדדים שלישיים, בתמורה לכ-1.2 מיליון דולר, לפי הערכתה.

המכירה, בדומה לעסקאות דומות קודמות של איזי אנרגיה, היא במסגרת עסקת מכירה וחכירה חוזרת (Sell & Lease Back) כאשר איזי תחכור את הנדל"ן מידי הרוכש. איזי תחכור את הנדל"ן עליו ממוקמות התחנות והחנויות, לתקופה של 15 שנה, עם אופציות המאפשרות את הארכתה בעוד 15-30 שנה נוספות. דמי השכירות שישולמו לצד השלישי יסתכמו בכ-2.3 מיליון דולר, והם משקפים תשואה שנתית של כ-9.25% לנדל"ן הנרכש. ע"פ ההסכם דמי השכירות יעלו מידי שנה בשיעור של 2% .

השלמת העסקה צפויה להתבצע עד לעשרים לפברואר 2012 עם אופציה להארכה של 30 ימים נוספים וזאת בכפיפות להתקיימותם של מספר תנאים כמקובל.

ד"ר אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום: "איזי אנרגיה ממשיכה לנצל הזדמנויות בשוק תחנות הדלק ולפעול ע"פ תוכניתה האסטרטגית למימוש הנדל"ן של התחנות שברשותה כדי ליישם את המודל העסקי שלנו ולממן בדרך זו את תשלום הלוואות החברה והתרחבותה העתידית".