ורשבסקי לח"כים: "אתם מתנהלים כמו השלטון של סטאלין"

(עדכון) - החשכת המסך מתקרבת: ועדת הכלכלה לא תדון בערוץ 10 בהחלטה של הרגע האחרון ■ מנכ"ל ערוץ 10: "אני נבוך ומגמגם מגודל האבסורד שאני רואה כאן היום"

ועדת הכלכלה לא תקיים דיון היום (ב') על דחיית התמלוגים של ערוץ 10 במסגרת הדיון חוק רשות השידור. כך החליטה הבוקר ועדת הכנסת בראשות היו"ר מחליף זאב אלקין (ליכוד). בעקבות זאת התכנסה ועדת הכלכלה כדי לדון במימוש הרפורמה על ידי מכירת נכסיה של רשות השידור.

להחלטה האם לקיים דיון על תמלוגי ערוץ 10 בוועדת הכלכלה קדם היום דיון בוועדת הכנסת, שהחליטה כי לא ניתן לקיים דיון על התמלוגים של ערוץ 10 שכן מדובר בנושא חדש שמצריך חקיקה נפרדת שאינה יכולה לעלות במסגרת הדיון על חוק רשות השידור. זאת בין היתר לאחר שהיועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, אתי בנדלר, הביעה בדיון בוועדת הכנסת את התנגדותה לדיון על דחיית החובות של ערוץ 10 שכן לדבריה אין מקום לדיון על הערוץ השלישי (ערוץ 10) במסגרת דיון על רשות השידור. באופן חריג הגיעה לוועדת הכלכלה פרח לרנר, יועצת ראש הממשלה לענייני הכנסת.

"ההצעה של ח"כ איתן כבל לדון שוב בבקשת ערוץ 10 לדחות את מועד תשלום החוב שלו היא נושא חדש ואי אפשר לדון בו במסגרת בקשת רשות השידור למחיקת חובות", אמרה בנדלר. "אני עקבית בעמדתי וגם במקרה הזה של דחיית החובות של ערוץ 10 שמדובר בנושא חדש שאין מקומו במסגרת הדיון בחוק רשות השידור".

ח"כ יואל חסון מקדימה פנה לחברי הקואליציה ולמנהל הישיבה ח"כ אלקין ודרש מהם להפסיק לשחק את "המשחק הפוליטי" ולדון בעניין לגופו. "מי משחק בחוטים מעל ראשך?", שאל חסון את אלקין, "תפסיקו לעשות מזה מלחמות של אופוזיציה וקואליציה. תוכיחו פעם אחת שלא מדובר פה בהוראות מלמעלה. אתם עושים דבר שלא יעשה. מבקש לקבל את האפשרות ולדון גם בנושא של ערוץ 10. לראות את הדברים בראייה כללית ולא ראייה פוליטית".

ויכוח התפתח בין היוצרים לבין מנהל הוועדה אלקין לאחר שזה ביקש לעבור להצבעה מבלי לאפשר לנציגי היוצרים לומר דברים. במהלך הויכוח הורה ח"כ אלקין לסדרני הכנסת להוציא מחדר הוועדה את נציג היוצרים אורי רוזנווקס בעקבות צעקות מצידו ומצד אחרים לפורום היוצרים על כך שלא ניתן להם לדבר בישיבה.

מערוץ 10 נמסר: "מצער להיווכח שלמרות התבטאויותיו החד משמעיות בפייסבוק, ח"כ שאמה פועל בכדי לגלגל את האחריות בעניין ערוץ 10 לגורמים אחרים. בתקופתו של ח"כ אקוניס כיור ועדת הכלכלה שוק התקשורת התרגל לכך שאין בוועדה חשובה זו שום חשש מדיון בשום נושא ושהיא אינה מנסה לגלגל את האחריות לגורמים אחרים ואינה מחביאה שיקול דעת של נבחרי ציבור מאחורי טיעונים פרוצדורליים. לצערנו, ה-27 בינואר, אז יוחשך ערוץ 10, מתקרב וגלגול האחריות רק מאיץ את התהליך".

ורשבסקי: "כמו שלטון סטאלין"

"אני נבוך ומגמגם מגודל האבסורד שאני רואה כאן היום", אמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10. "מה קורה פה? אנחנו לא מבקשים ביטול של החובות כפי שחברי הכנסת כאן מאשרים לרשות השידור אלא דחייה עם ריבית בלבד".

ורשבסקי עקץ את התנהלותם של הקואליצה והעומדים בראשה והשווה ביניהם לבין מנהיגה של ברית המועצות לשעבר ולשר התרבות שלו: "אתם מתנהלים כמו השלטון של סטאלין וז'דאנוב, קומיסר התרבות".

בעקבות הדברים הקשים צעק ח"כ אייכלר לורשבסקי כי זדאנוב וסטלין סגרו בתי כנסת והשווה בין מעשה זה לכתבות בערוץ שמסיתות נגד "היהדות".

לאחר ששכחה הסערה ביקש ורשבסקי למחוק מהפרוטוקול את הערתו על סטאלין וז'ידאנוב. הוא פנה לשאמה ואמר: "אני מכבד ומעריך אותך אבל אני חייב לומר שאני לא שותף לאופטימיות שלך מאתמול לכך שהערוץ לא ייסגר. אני סומך על הכישורים שלך שתוכל למצא את הדרך לא לסגור את ערוץ 10, וזה חייב להיעשות במסגרת הכנסת ולא בשום גוף אחר".