מחלוקת בין משפחת משה קצב לבין סנגוריו

בהמשך לפרסום ב"גלובס" שקצב החליט שלא להגיש בקשה לדיון נוסף בעליון, אחיו של קצב אמר כי הודעתו של פלדמן משקפת את עמדתו בלבד, ולא מן הנמנע שבסופו של דבר תוגש בקשה לדיון נוסף באמצעות עורכי דין אחרים

מחלוקת בין משפחתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לבין סנגוריו, בשאלה האם קצב יגיש לבית המשפט העליון בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב. זאת, בעקבות הודעתו של סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, הבוקר (ב׳) בכנס באוניברסיטת בר-אילן, שפורסמה לראשונה ב״גלובס״, ולפיה התקבלה החלטה על ידי קצב וסנגוריו שלא להגיש בסופו של דבר בקשה לדיון נוסף.

בעקבות הודעתו הפומבית של פלדמן, הודיע אחיו של הנשיא לשעבר, עו״ד ליאור קצב, כי הודעתו של פלדמן משקפת את עמדתו בלבד. לא מן הנמנע שבסופו של דבר יגיש קצב בקשה לדיון נוסף באמצעות עורכי דין אחרים. בני משפחתו של קצב טוענים כי נדהמו לשמוע את הודעתו של פלדמן, שמשמעותה היא שקצב מוותר על המשך מאבקו המשפטי בהרשעתו.

מוקדם יותר אמר פלדמן כי נפלה החלטה אצל קצב וסנגוריו כי בסופו של דבר לא תוגש בקשה לדיון נוסף, בעקבות פסק הדין מנובמבר 2011 שבו נדחה ערעורו של קצב על הרשעתו בשני מעשי אונס ועל עונש שבע שנות המאסר בפועל שנגזר עליו.

לפני כחודש פנו סנגוריו של קצב לבית המשפט העליון, ולבקשתם קיבלו אורכה להגשת בקשה לדיון נוסף עד ל-8 בינואר. הסנגורים הדגישו כי אין בבקשה כדי לבקש גם את עיכוב עונש המאסר, ואכן לפני כשלושה שבועות החל קצב לרצות את מאסרו. כעת מתברר כי מאבקו המשפטי בהרשעתו הגיע לכלל סיום.

בדבריו הבוקר, קיבל פלדמן על עצמו, לראשו מאז פסק דינו של במת המשפט העליון בעניין קצב, אחריות לכישלון המשפטי בהגנה על הנאשם קצב. ״אני חתום על הכישלון, זה כישלון שלי״, אמר פלדמן, ״אם הייתי רוצה לרחוץ בניקיון כפיי ולהגן רק על צווארון לבן, הייתי מתרחק מתיק קצב מיד לאחר שהוא סירב לקבל את הסדר הטיעון. לא זכיתי לכל כך הרבה קיתונות של שנאה ובוז כמו שזכיתי בתיק קצב, ובחיי ייצגתי אנשים איומים, ראשי ארגון פשע, מרגלים ורוצחים. בשום מקרה לא הפכתי ליעד קיתונות של כעס ובוז כמו בעניין קצב״.

״המשכתי בתיק הזה כי חשבתי, ואני אומר בצורה ברורה, שנעשה בתיק הזה עיוות דין, שאני חתום עליו״, הוסיף פלדמן, ״אני מתעורר בלילה ושואל את עצמי איפה טעיתי, אולי הייתי צריך לעשות אחרת. היכולת שלי כעורך דין סביר להשפיע על פסק הדין של בית המשפט היא קטנה מאוד. הכישלון שלי בתיק של קצב ברור, נלחמתי בגופי לא להביא ראיות שמשמיצות את המתלוננת במהלך המשפט. עכשיו אומרים לי טעית בזה, היית צריך לאפשר לנו להשמיץ אותה כמה שיותר, אבל לא הייתי עורך הדין היחיד של קצב. נלחמתי לא לחקור חקירה נגדית אגרסיבית, וביהמ״ש אומר שלא חקרתי בכלל על הדברים האלה. אני אחיה עם הכישלון הזה עד שאגמור את חיי המקצועים״.