המלונאים: הממשלה יכולה להביא לירידת מחירים במלונות

ערב הוועידה השנתית של התאחדות המלונות בישראל מחר, מעבירים המלונאים מסר כי ביכולתה של הממשלה להפחית את העלויות הגבוהות בענף

ערב הוועידה השנתית של התאחדות המלונות בישראל, שתתקיים מחר (יום ג') במלון דן פנורמה בתל אביב, מעבירים המלונאים מסר כי ביכולתה של הממשלה להפחית את העלויות הגבוהות בענף המלונאות כדי להביא לתוספת בהיצע החדרים ולירידת מחירים.

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אומר כי בידי הממשלה הכח ליצור את התנאים להפחתת הרגולציה העודפת ולהורדת העלויות החריגות שמושתות על המלונות כדי לאפשר את התפתחות הענף.

"חישבנו ומצאנו שהמלונות בארץ משלמים בשנה קרוב למיליארד שקל עודפים כתוצאה מיוקר המחייה ובשל תנאים ייחודיים לישראל שלא קיימים במדינות אחרות", אומר פדרמן. "לא די בכך שעלויות המחייה בארץ יקרות ומשפיעות ישירות על הוצאות המלונות (מחירי המזון והמשקאות, האנרגיה והמים, המיסים הגבוהים ועוד), הרי שגם רשויות השלטון קובעות תקנות ותקנים יצירתיים חדשות לבקרים, המשפיעים על העלויות. כאשר נצליח להפחית את העלויות, המלונאות תהיה אטרקטיבית למשקיעים חדשים ולמי שכבר עוסקים בתחום, ניווכח בגל של הרחבת מלונות קיימים, תוספת מלונות חדשים וכך ניתן לצפות שהמחירים יירדו".

התאחדות המלונות ערכה סקר השוואתי של הוצאות המלונות בישראל ביחס למדינות מערב אירופה, ממנו עולה כי הוצאות התפעול של המלונות בישראל גבוהות לפחות בכ-15% לעומת מלונות מקבילים באירופה ובארה"ב. לדברי ההתאחדות, הגורמים לכך הם בין השאר יוקר המחייה הכללי בישראל, תעריפי הארנונה, הוצאות האבטחה, הוצאות הכשרות ותקינה מיותרת.

שנת 2011 במלונות: תוצאות דומות לשנת 2010

למרות התהפוכות במדינות ערב, המשבר הכלכלי באירופה ובארה"ב וכן תחילת ההאטה בארץ, שנת 2011 מסתיימת עם תוצאות דומות לשנה שקדמה לה. מס' הלינות במלונות השנה עמד על 21.7 (לינות תיירים: 9.9 מיליון, לינות ישראלים: 11.8 מיליון). היעדים העיקרים בתיירות הנכנסת היו ירושלים (32% מלינות התיירים), תל אביב (23%), אילת (11%), טבריה וסובב כנרת (11% בקירוב), וים המלח (6%).

היעדים העיקריים של הישראלים היו אילת (48% מלינות הישראלים), ים המלח (14%), טבריה וסובב כנרת (11%) וירושלים (6% בקירוב). עוד נמסר כי תפוסת החדרים הממוצעת בשנת 2011 הייתה כ-65% ואולם התאחדות המלונות בישראל צופה ב 2012 ירידה של 5% ירידה בלינות ובתפוסה.