חיפה-ת"א ב-12 דקות: חדש בסין - רכבת 500 קמ"ש

סין ביצעה במהלך סוף השבוע ניסוי ברכבת המסוגלת להגיע למהירות מקסימלית של 500 קמ"ש ■ העיצוב של הרכבת דומה לחרב סינית עתיקה

רכבת ישראל שימו לב: בזמן שאצלנו קרונות נתקעים וחוטי תקשורת נקרעים, בסין ביצעו במהלך סוף השבוע ניסויים ברכבת שמגיעה למהירות של 500 קמ"ש. כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, Xinhua. הרכבת מיוצרת על ידי חברת בת של חברת CSR Corp Ltd, החברה הגדולה ביותר לייצור רכבות בסין.

הרכבת החדשה מורכבת מ-6 קרונות והעיצוב שלה דומה לחרב סינית עתיקה. "קיבלנו את ההשראה לעיצוב של הרכבת מהעיצוב של חרב סינית מפורסמת", אמר דינג סאן-סאן, הטכנאי הראשי של יצרנית הרכבת. "הקרונות בנויים מפלסטיק עם חיזוקים של סיבי פחמן".

סין נחשבת למעצמת על בתחום הרכבות המהירות, כשהיא מחזיקה בשיא העולם הנוכחי עם הרכבת הכי מהירה בעולם, שמגיעה למהירות שיא של 300 קמ"ש. המדינה מתכוונת להניח כ-13 אלף קילומטרים של מסילות עבור רכבות מהירות בשנת 2012, כשהיעד הוא שעד שנת 2020 יהיו יותר מ-20 אלף קילומטרים של מסילות עבור רכבות מהירות.

נסיעה ברכבת החדשה מחיפה לתל-אביב תארך קצת יותר מ-12 דקות, ונסיעה לכל אורך המדינה ממטולה ועד אילת תארך קצת יותר משעה. כל מה שנותר לנו לעשות זה לקנא בסינים ולחכות ליום שבו הכרוז בתחנת הרכבת יודיע על "רכבת מהירה לחיפה..." היא אכן תהיה מהירה.