נתניהו שוקל: "לחלק את בית שמש לשתי רשויות נפרדות"

רה"מ שוקל לפצל את בית שמש לשתי רשויות – חילונית וחרדית, על רקע גל החיכוכים ששוטף את העיר בימים האחרונים ■ ח"כ יחימוביץ' אמרה: "הצעת נתניהו מעוותת"

האם נמצא פיתרון לגל העימותים על רקע הדרת נשים בבית שמש? ראש הממשלה נתניהו שוקל לפצל את העיר לשני חלקים נפרדים - חילוני וחרדי. "אני בעד כל פיתרון למניעת התופעה, וצריך לבחון אפשרות לפיצול רשויות", צוטט הבוקר נתניהו ב"ידיעות אחרונות".

גורם המקורב לראש הממשלה ציין כי מדובר באופציה שנבחנת על ידו בימים האחרונים, ואף עלתה בשיחה עם כמה משרי הליכוד. נתניהו העלה את האפשרות בשיחה שקיים עם שרי ש"ס אלי ישי ואריאל אטיאס.

בדיונים פנימיים בלשכתו, אמר נתניהו כי הוא "נחוש שלא לתת למצב הזה להימשך, ובעד כל פיתרון לבעייה". על אף הביקורת נגדו מצד נציגי המפלגות החרדיות בקואליציה, מקורביו של נתניהו ציינו כי "הוא אינו נרתע מעימות חזיתי מול החרדים".

לא מדובר בפעם הראשונה שעולה הרעיון לפצל את בית שמש לשתי רשויות נפרדות. לפני כשנתיים הציע חבר מועצת העיר ריצ'ארד פרס, להפריד בין שני חלקי העיר. כבר אז הוא שרטט את המפה שהפרידה בין הקריה החרדית לבין חלקה החילוני -דתי של בית שמש. "הבנתי שהתושבים בשני הצדדים לא מעוניינים בחיים משותפים, ואיננו יכולים להתמודד עם קצב הילודה החרדי. כל יומיים נולדת בו כיתה חדשה", הסביר פרס.

השר לשירותי דת יעקב מרגי דחה הבוקר את האפשרות לפצל את בית שמש לשתי רשויות - חילונית ודתית. גם יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה, כי ההצעה שהועלתה בלשכת ראש הממשלה להפריד בין שני חלקי העיר - "מעוותת".

אלפים הפגינו אמש בבית שמש בקריאה: "כאן זה לא טהרן"

אחרי הזעם הציבורי הנרחב שהתעורר בעקבות סיפורה של הילדה נעמה מרגוליס, שעברה מסכת השפלות ותקיפות בשל לבושה ש"לא היה צנוע", לטעם קיצוניים, נערכה אתמול בערב הפגנת מחאה בקריאה למגר את התופעה.

כ-4,000 בני אדם הגיעו לאירוע שנשא את הסיסמה: "עוצרים את הטירוף", והשתתפו בו בין היתר, הדסה מרגוליס - אמה של נעמה, וכן טניה רוזנבליט - האישה שנדרשה על ידי חרדי להתיישב בחלקו האחורי של אוטובוס וסירבה. כוח גדול של 300 שוטרים אבטח את המפגינים.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), התייצבה למפגן המחאה ואמרה: "המאבק הזה הוא על הכל. מבית שמש תיפתח הטובה. יש כאן מאבק פוליטי אמיתי: כשילדים לומדים בבתי הספר כאן שנשים הן לא שוות, כשלא מלמדים אותם מה זו ציונות - זה צץ אחר כך".

לבני הטילה את האחריות למצב על ממשלת נתניהו. "צריך לשנות את הכל, גם את אכיפת החוק - אבל אי אפשר להסתפק בכך", היא הסבירה - והוסיפה: "כדי לשנות את פניה של ישראל צריך ממשלה אחרת. הממשלה הזאת שותפה בפועל לאידיאולוגיה יותר מרוככת ולא אלימה, אבל בפועל זו אותה פוליטיקה שמאפשרת לזה לקרות. זה הגיע לכולם - ולכן יגיע השינוי".