מיום א': נרשמו לחובתך 72 נקודות? רישיונך ישלל ל-9 חודשים

התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות ויותר אלא אם כן ירשמו להם עוד 12 נקודות

החל מיום ראשון: נהג שנרשמו לחובתו 72 נקודות ויותר רישיונו יפסל לתקופה של 9 חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) וכן במבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט).

עד כה נהג שנרשמו לחובתו 36 נקודות תקפות ויותר רישיונו נפסל לתקופה של שלושה חודשים בלבד והוא נדרש לבצע מבחן עיוני בלבד, כתנאי לקבלת רישיון הנהיגה.

התקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ קובעת עוד כי נהג שרשמו לחובתו פעמיים 36 נקודות במשך שש שנים רישיונו ישלל לתקופה של תשעה חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המרב"ד ובמבחן עיוני ומעשי.

התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות ויותר אלא אם כן ירשמו להם עוד 12 נקודות לפחות לאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף (1 בינואר 2012).

עוד נקבע בתקנות כי נהג הנדרש לבצע קורס בנהיגה נכונה (בסיסי או יעודי) חייב לבצעו בתוך שישה חודשים לכל היותר. מי שלא יבצע את הקורס רישיונו ישלל עד לביצוע הקורס. עד כה נדרשו נהגים אלה לבצע את הקורס בתוך שנה מיום קבלת הזימון לביצוע הקורס.

השר כץ ציין כי התקנה החדשה תאפשר למשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עבריני תנועה מועדים (רצדביסטים) ותמנע מנהגים אלה להתחמק מאמצעי התיקון בהם הם חייבים.

על פי נתוני משרד התחבורה ישנם כיום יותר מ-10 אלפי נהגים שצברו 72 נקודות ויותר וכן יותר מ-66 אלף נהגים שצברו בין 36 ל-72 נקודות חובה.