חצי הכוס המלאה

עדיין לא המדידה המלאה, אבל יש סיבה למסיבה. חכו למדידת האתרים הזרים

1. עדיין לא המדידה המלאה: להגיע ליעד הרצוי אחרי שבע שנים ארוכות זו בהחלט סיבה למסיבה. אבל בינתיים אפשר לחכות קצת עם בקבוקי השמפניה ועם חגיגות הפרסום הראשון של נתוני המדידה הרשמיים של תעשיית האינטרנט הישראלית.

נתוני המדידה עדיין לא כוללים את האתרים הזרים, שצפויים לדחוק את כל הדירוג בשלוש מקומות לפחות כלפי מטה עם כניסתם למשוואה של גוגל, פייסבוק ויו-טיוב. יתרה מזאת, העובדה שאתרים כמו יד2, winwin, זאפ ודפי זהב עדיין מחוץ לרשימה בשל סיבות אישיות וטכניות, יכולה בהחלט לשנות את התמונה כשיהיו הנתונים המלאים. נכון, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה ולחגוג את ציון הדרך המשמעותי הזה אבל עדיין, צריך לחכות לתוצאות האמת כדי שנוכל לחגוג עם כולם.

2. לא רק הגודל קובע: המדידה החדשה הייתה אמורה להכריע את המאבק המעט מגלומני בין האתרים ולקבוע למי יש יותר גדול כדי למשוך יותר תקציבי פרסום. אבל המערכת החדשה דווקא מספקת תמונה הרבה יותר חכמה מאשר לקבוע מי מוביל במספר הגולשים לאתר. פילוחים לפי מגזרים, זמן גלישה, מקצועות, הכנסה, גיל ושפת אם נותנים למפרסמים כלים הרבה יותר יעילים מרק לדעת איפה יש יותר גולשים ואיפה כדאי להפציץ בבאנרים כדי להגיע ל"עמישראל".

3. ההפתעה הכתומה: בחודש ינואר השנה השיק אתר תפוז קמפיין פרסומי בעיתונים הכלכליים, שבו יצא נגד סקר TIM החודשי, שבוחן את מודעות הגלישה באתרים ספציפיים באינטרנט. תחת הכותרת TIM TUM (טמטום), ביקר המנכ"ל דן חן את האופן שבו מתבצע הסקר, שלא לקח בחשבון נתונים אמיתיים והתעלם מקבוצת תפוז, לטענתו. אז, הקמפיין עשה קצת רעש אבל סקר TIM המשיך לשמש סוג של מדד לא רשמי.

היום, חן חוגג את הניצחון האישי שלו, כשאתר תפוז הוא ההפתעה הגדולה של המדידה החדשה. דירוגו במקום השלישי במספר הגולשים בפועל בחודש הוא הישג של ממש, שחן ואנשיו היו מודעים אליו אבל חיכו למערכת מדידה אמיתית שתציג אותו קבל עם ועדה.