פקיעה סוערת: "אין קונים בשוק; ראינו פקיעה 'בלי ברקסים'"

אופציות המעו"ף לחודש דצמבר פקעו בירידה של 2.1% בשער קובע 1,089.33 נקודות במחזור נמוך יחסית ■ חוזים חיוביים על מדדי וול סטריט; ירידות שערים בתל אביב ■ ברוקר בחדר מסחר גדול: "לא חושב שמישהו ציפה לפקיעה שלילית כזאת"

הבוקר (ה') פקעו אופציות המעו"ף לחודש דצמבר בפקיעה שהפתיעה רבים בשוק. האופציות פקעו בירידה של 2.1% בשער קובע 1,089.33 נקודות במחזור מסחר נמוך יחסית.

סוחר עצמאי עימו שוחח "גלובס" לאחר הפקיעה ציין כי "הסיבה לפקיעה נעוצה בעובדה כי אין קונים בשוק. כל החודש החוזים היו שליליים - ולקראת סוף השנה שמו סחורה כי במילא שלילי. הרבה גופים חיכו לפקיעה על מנת לממש רווחים בניירות מסוימים לפני סוף השנה. בשורה התחתונה, אין קונים אמיתיים בשוק - רק מכונות מסחר אוטומאטיות".

נציין כי מדד המעו"ף בדרך לסגור שנה שלילית ב-2011 עם ירידה של יותר מ-17%. זאת אל מול שנה יציבה במדדים המובילים בוול סטריט. אחת הסיבות המרכזיות לפער החריג נעוצה לדעת רבים ב"אביב הערבי" ובעליית הסיכון מבחינת הזרים בהחזקת מניות בבורסה באחד-העם.

מבצע באחד מחדרי המסחר הגדולים בשוק ציין בשיחה עם "גלובס" כי "ראינו פקיעה 'בלי ברקסים'. לא חושב שמישהו ציפה לירידה כזאת, במיוחד אל מול חוזה ירוק בוול סטריט".