"יתד נאמן": אבי שמחון מציע 'פתרון סופי' - חיסול ילודת חרדים

העיתון החרדי תוקף בחריפות את אבי שמחון בעקבות המאמר בו טען כי אם שיולדת 8 ילדים חוטאת לילדיה ולחברה כולה ■ "יתד נאמן": "דברי בלע גסים ביותר"

מאמר מערכת שפורסם היום (ה') בעיתון החרדי "יתד נאמן" תוקף בחריפות את אבי שמחון, יועצו הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ, בעקבות מאמר שפרסם שמחון ב"דה מרקר", בו תקף את ריבוי הילודה במגזר החרדי. שמחון טען כי אישה שמביאה לעולם 8 ילדים חוטאת לילדיה ולחברה כולה, ואין זו הפעם הראשונה שהוא מתבטא בחריפות נגד החרדים.

"מדובר בהשתלחות גסה שאינה ראויה לתגובה", נכתב ב"יתד נאמן". "די לקרוא את הקביעה 'היכולת של הורה ל-8 ילדים לפקח על ילדיו ולסייע להם קטנה לאין ערוך מזו של הורה ל-3 ילדים', ולעמת אותה עם המציאות. קשה לבלבל מסיתים כאלה עם העובדות בשטח, אך עובדה ידועה היא שבכל הריכוזים החרדיים ניתן לפגוש באלפי משפחות ברוכות ילדים, של 8 ילדים ומעלה, שבהן גדלים ילדים לתפארת שאינם מוצאים את מקומם בסטטיסטיקה הפלילית וגם לא בעולם הריקני והחלול של הנוער החילוני, שחלקים גדולים ממנו הולכים ומאבדים צלם אנוש".

במאמר לועגים הכותבים למשפחות החילוניות: "המציאות היא שמשפחות חרדיות בנות 8 ילדים רואות נחת מילדיהן ומצאצאי צאצאיהן לאורך ימים ושנים, הרבה יותר מאשר משפחות חילוניות של שניים ושלושה ילדים (וכלב), שעיניהם רואות וכלות כיצד הילדים ממהרים להפנות עורף להוריהם כבר בדור הראשון, ודוחים בבוז כל מושג ערכי ואידיאליסטי, אפילו לפי שרידי אמות-המידה הרעיוניות של פורקי עול תורה ומצוות. אך חמורה שבעתיים זהותו של כותב מאמר השיטנה".

המאמר אף משווה ברמיזה את שמחון להיטלר ומשתמש בביטוי "הפתרון הסופי": "האיש שמציע את 'הפתרון הסופי' בדמות חיסול הילודה במשפחות ברוכות ילדים, הוא לא אחר מאשר אבי שמחון, יועצו הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ. קשה לעבור על כך לסדר היום.

"מדובר בביטוי חמור נוסף של מה שאנו חווים תחת השלטון הנוכחי. דברי הבלע הגרועים והגסים ביותר אינם מתפרסמים רק מפי דמגוגים קיצוניים בשולי מפלגות סהרוריות באופוזיציה, אלא נאמרים מפי אישים בכירים שיש להם עמדה ודעה בצמרת השלטון.

"קשה לתאר ולהפנים את מלוא הסיטואציה הפרדוקסלית: אותו יועץ כלכלי נהנה ממנעמי השלטון כמינוי פוליטי של שר האוצר, בזכות השותפות הקואליציונית עם אותו ציבור ש'גורם נזק לסביבה' בעצם קיומו, ואשר היועץ קורא לצמצמו עד למינימום האפשרי".