ח"כ נחמן שי: "התקשורת הישראלית ניצבת על סף תהום"

עמוס שוקן, חיים יבין, שלום קיטל ויוסי ורשבסקי ישתתפו מחר בדיון מיוחד בכנסת תחת הכותרת "תקשורת תחת אש", שיזמו במשותף ח"כ נחמן שי ואגודת העיתונאים

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן; העיתונאים חיים יבין ושלום קיטל; מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי; יו"ר האיגוד הישראלי לפרסום, מודי כידון; ועוד ישתתפו מחר (ב') בדיון מיוחד בכנסת תחת הכותרת "תקשורת תחת אש". את הכנס יזמו במשותף אגודת העיתונאים וח"כ נחמן שי (קדימה).

"התקשורת הישראלית ניצבת על סף תהום", אמר הבוקר (א') ח"כ נחמן שי ל"גלובס". "הממשלה באופן שיטתי וברור מצרה את צעדיה של התקשורת ומצמצמת את יכולתה לשרת את החברה והציבור בישראל. מכלול הלחצים הכלכליים והתכניים על התקשורת מאיים על עצם קיומם של אחדים מכלי התקשורת ועל אחרים יוצר לחץ כבד".

במהלך הכנס ידונו המשתתפים בתהליכים שעוברים לאחרונה על רשות השידור, הטלוויזיה החינוכית, גלי צה"ל וערוץ 10.

לדברי ח"כ שי, "המצוקה הכלכלית נותנת אותותיה בתקשורת הכתובה, שאף היא עוברת זעזועים. אלפי משפחות שפרנסתן תלויה בתקשורת, בפרסום ובשיווק, עלולות לאבד את מקור הכנסתן. היעדר חופש ביטוי וחופש עיתונות פוגעים בדמוקרטיה הישראלית ומדרדרים אותה".

עוד צפויים להשתתף בדיון: המשנה לנשיאת מועצת העיתונות, עו"ד ארנה לין; וכן דיקן בית-הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה ויו"ר האגודה הישראלית לתקשורת, ד"ר נעם למלשטריך-לטר.