חוזרים למו"מ? גורמים ישראלים ופלסטינים ייפגשו בירדן

הפגישה ביוזמת נציגי הקוורטט תתקיים ביום ד' בעמאן ומטרתה להביא לחידוש המגעים בין הצדדים ■ ישתתפו בפגישה: ראש הצוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, וראש הצוות הישראלי יצחק מולכו

חוזרים לשולחן המשא ומתן? נציגי הקוורטט מתכננים לקיים מחרתיים (ד') פגישה בירדן, עם גורמים ישראלים ופלסטינים, במטרה להביא לחידוש המגעים בין הצדדים.

למפגש שיתקיים בעמאן, הוזמנו ראש הצוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, וראש הצוות הישראלי יצחק מולכו. השניים יופיעו בפני נציגי הקוורטט, שמקווים להפוך את הפגישה לתחילתו של משא ומתן בין הצדדים. עם זאת חשוב לציין כי בשלב זה לא גובשו הבנות לאופן בו תתנהל הפגישה.

בשבוע שעבר: ניסיון לחדש מגעים נדחה

רק בשבוע שעבר התגלה כי ניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים הגיע למבוי סתום. הרשות הפלסטינית הגישה לאחרונה הצעה חדשה לחידוש המשא ומתן עם ישראל, שהועברה לירושלים באמצעות גורמחדש את חילופי ההאשמות בין הצדדים בסוגיית האחריות לכישלון המגעים עד כהם בינלאומי. ראש הממשלה נתניהו דחה את תנאי ההצעה, מה שעורר מחדש

בהצעה שעלתה, מפגינים הפלסטינים התגמשות לדבריהם, ומוכנים להסיר את התנאי המוקדם שהציבו בו הם מבקשים להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות. במקום, מבקשים הפלסטינים בהצעה החדשה לשחרר כ-100 אסירים מהתקופה שלפני אוסלו.

ישראל: זה תרגיל; הפלסטינים: נתניהו לא רוצה מו"מ

הדרישה הזאת הוגשה לישראל כמה וכמה פעמים בעבר, ונדחתה על ידי ממשלות ישראל. ראש הממשלה נתניהו סירב גם להצעה הזאת, ומהרגע הזה התחדשו ההאשמות ההדדיות בעניין האחריות לכישלון המגעים. ישראל טוענת כי מדובר ב"תרגיל" נוסף והוכחה לכך שהפלסטינים רק עסוקים בהחלפת תנאי בתנאי לחידוש המשא ומתן ושישראל מוכנה כל הזמן למו"מ, ללא תנאים מוקדמים. הפלסטינים, מצדם, טוענים כי הסירוב של נתניהו מוכיח כי הוא אינו רוצה משא ומתן. בעוד פחות מחודש תסתיים תקופת הזמן שקצבה הקהילה הבינלאומית לישראל ולפלסטינים להגיש הצעות מעשיות לחידוש המשא ומתן.