עכשיו זה רשמי: פולאר השקעות במגעים להסדר חוב

בסוף השבוע דיווחה החברה כי לא תשלם למחזיקי האג"ח את תשלום הקרן והריבית בהיקף של 27.4 מ' ש' שקל שהיה מיועד להיום ■ החברה פועלת בכדי להגיע להבנות עם מחזיקי האג"ח

כחלק מגל גדול של הסדרים הצפויים ב-2012, גם חברת פולאר השקעות מאותתת על הסדר חוב צפוי למחזיקי האג"ח שלה. בסוף השבוע דיווחה החברה - שבעבר נמנתה עם חברות ההחזקה המובילות בישראל (תחת השם פועלים השקעות) - כי לא תשלם למחזיקי האג"ח את תשלום הקרן והריבית בגובה כולל של 27.4 מיליון שקל שהיה מיועד להיום.

פולאר מדווחת כי היא פועלת על מנת להגיע להבנות עם מחזיקי האג"ח בדבר דחייה אפשרית של מועד תשלום הריבית הקרוב, כך שהוא ישולם במהלך החודש הנוכחי, וכן היא פועלת להשגת הסדר כולל, חרף אי תשלום הריבית והקרן במועד. במקביל התקשרה החברה עם קרן אוריגו לשם קבלת הלוואת גישור לתשלום הריבית, וזו תלויה במספר תנאים שלהערכת הנהלת החברה יושלמו במהלך חודש ינואר.

השווי נחתך ב-85%

כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש נובמבר, פולאר השקעות פועלת להשגת הסדר חוב כולל עם מחזיקי האג"ח להם היא חייבת 140 מיליון שקל. אג"ח החברה נסחרת בתשואת זבל של 26%. פולאר השקעות מתמקדת בתחומי הנדל"ן והמלונאות בחו"ל. היא נמצאת בשליטת זיל פלדמן, והמנכ"ל הוא אורי שני, שלפני כן שימש במשך שלוש שנים מנכ"ל שיכון ובינוי. בעלת המניות השנייה בגודלה בפולאר השקעות, היא חברת דסטיני של אבי רויכמן ורו"ח אריה עובדיה, המחזיקה בכ-33% מהמניות.

את השליטה בפולאר השקעות רכש פלדמן, שהוגדר כטייקון נדל"ן אמריקני, בשנת 2006 מידי קבוצת שרם-פודים-קלנר לפי שווי חברה של יותר מחצי מיליארד שקל. היום נסחרת החברה לפי שווי של כ-80 מיליון שקל בלבד, הנמוך ב-85% ממחיר הקנייה.

קרן האג"ח של פולאר אמורה להיפרע מדי חודש ינואר בין השנים 2011 ל-2015, כשהריבית משולמת בחודשים ינואר ויולי. מלבד מחזיקי האג"ח נושה גדול נוסף של החברה הוא קרן המנוף אוריגו שהשקיעה בה 90 מיליון שקל, החל ממארס 2010. אוריגו ביצעה את ההשקעה במספר דרכים וכנגד ביטחונות. פולאר מצויה כעת בהפרה של קובננטים של הסכמי ההלוואה מול אוריגו ומול הבנקים המממנים.