קרן נוי תרכוש חלק מהשדה הסולארי של ערבה פאוור ב-15 מ' ש'

קרן התשתיות נוי בראשות פיני כהן חתמה על הסכם לרכישת 36% מהבעלות על השדה הסולארי ■ הרכישה מגלמת שווי של 41 מיליון שקל לתחנת הכוח הסולארית בעלת ההספק של 5 מגוואט

קרן התשתיות נוי בראשות פיני כהן חתמה על הסכם לרכישת 36% מהבעלות על השדה הסולארי של ערבה פאוור בקטורה תמורת 15 מיליון שקל. הרכישה מגלמת שווי של 41 מיליון שקל לתחנת הכוח הסולארית בעלת ההספק של 5 מגוואט. על העסקה המתגבשת דווח לראשונה ב"גלובס".

התחנה בקטורה שבהקמתה הושקעו 100 מיליון שקל חוברה לרשת החשמל הארצית בספטמבר השנה והפכה לתחנת הכוח הסולארית הקרקעית הראשונה והיחידה שחוברה עד כה לרשת.

מדובר בהשקעה ראשונה של גופים מוסדיים בפרויקט סולארי לייצור חשמל. קרן נוי הוקמה ביוזמת פועלים שוקי הון וקבוצת כלל ביטוח, והושקה בתחילת מאי השנה. הקרן שגייסה עד כה 570 מליון ש"ח הובילה עד כה השקעות ברכישת האופציה של המדינה בכביש חוצה ישראל תמורת 1.4 מיליארד שקלים ובפרויקט המטרונית בחיפה בהשקעה של בין 30-45 מיליון שקלים. בנוסף חשף "גלובס" כי הקרן במגעים לכניסה כשותפה בשני מיזמים להקמת תחנות כוח פרטיות גדולות: תחנת הכוח של דליה אנרגיות ותחנה לייצור חשמל באגירה שאובה במעלה גלבוע. הקרן מנוהל על-ידי רן שלח וגיל-עד בושביץ.

המיזם הסולארי בקטורה הוקם כשותפות בין ערבה פאוור לקיבוץ קטורה באמצעות GSI - Global Sun Israel. ערבה פאוור (APC) נוסדה ב- 2006 על ידי קיבוץ קטורה דוד רוזנבלט ויוסף אברמוביץ. ב- 2009 הצטרפה סימנס כשותפה לחברה. משקיעה נוספת בחברה היא הקרן הקיימת לישראל.