ערוץ 10 הגיש בקשה לרישיון; יידרש לערבות של 167 מיליון שקל

בניגוד לכל התחזיות וממש ברגע האחרון הוחלט בערוץ 10 להגיש בקשה פורמלית לרישיון ■ המנכ"ל יוסי ורשבסקי: "מעולם לא זכה בלוטו אדם שלא מילא כרטיס"

ערוץ 10 הגיש הערב (א') לרשות השנייה בקשה לעבור לרישיון. כזכור, היום בחצות תיסגר באופן רשמי האפשרות שעומדת בפני הזכייניות רשת, קשת וערוץ 10 להגיש בקשה לעבור לרישיונות.

יצוין כי על-פי תנאי המעבר לרישיון שקבעה הרשות השנייה, ערוץ 10 יצטרך לשים ערבויות בסך 167 מיליון שקל.

בניגוד לכל התחזיות הוחלט בערוץ 10 להגיש בקשה פורמלית לרישיון. הערב שלח מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי מכתב לכל עובדי הערוץ, ובו נמסר כי לאחר התלבטויות רבות החליטה ההנהלה להגיש בקשה לרישיון, וזאת למרות שאין בשלב זה התקדמוויות רגולטוריות.

בכיר בערוץ 10 מסר: "כידוע, בימים אלה נמצא ערוץ 10 לקראת סגירה בסוף החודש. אבל מהתלמוד הבבלי למדו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל לו להתייאש מן הרחמים".

גורם בכיר אחר בערוץ הסביר את הסיבה למהלך בכך ש"החוק קובע כי מי שלא עומד בכל תנאי הזיכיון לא יוכל לקבל רישיון. אם אין הסדר בעניין החוב, אין סיכוי לקבל רישיון, כי זו בעצם הפרה של תנאי הזיכיון. לכן היה לנו ברור שבכלל אין טעם להגיש בקשה לרישיון, כי ברור שלא נקבל".

למרות זאת מספר הבכיר כי "לאחר התייעצות הלילה עם אנשי המקצוע, החלטנו לפעול כאילו עדיין יש סיכוי כלשהו לפתרון. אז בחוסר חדווה ומתוך סקפטיות די גדולה החלטנו שכן להגיש למרות המבוי הסתום", אמר הגורם. "הלוואי שהיינו יכולים לראות בהגשה של הבקשה הפורמלית הזו משהו חיובי, לצערנו זה לא המצב. זה די פורמל,י ורק כדי שאם יהיה נס וכן יהיה פתרון, לא נישאר במצב בעייתי שבו נצטרך להתחנן גם לתיקון בחוק שיאפשר דחייה רטרואקטיבית במועד הגשת הבקשה לרישיון".

להלן לשון המכתב ששלח ורשבסקי במיילים לעובדים:

"לילה טוב לכולם וסליחה על ההפרעה בשעה מאוחרת.

"לאחר לבטים רבים החלטנו כעת להגיש בקשה לרישיון. לצערי אין שום התקדמות רגולטורית בעניין דחיית החוב. אם לא יקרה נס בחודש הקרוב, ניאלץ בצער לסיים את שידורינו.

"אם אכן יקרה הנס המיוחל, ולא נגיש הלילה את הבקשה לרישיון, אז גם הנס לא יעזור.

"נזכור כולנו שמעולם לא זכה בלוטו אדם שלא מילא כרטיס".