שמחון: "הזדמנות לפתוח התקציב ולגבשו ל-2012-2013"

שר התמ"ת אמר הדברים במפגש עם איגוד לשכות המסחר ■ "הבעיה עם התקציב הדו-שנתי שגובש לשנים 2011-2012 היא שהוא עלול להפוך לתלת-שנתי"

שר התמ"ת שלום שמחון קורא לגבש תקציב דו-שנתי חדש ל-2012 ול-2013 וייתן מענה לשינויים בסדרי העדיפויות של הממשלה בעקבות המחאה החברתית מהקיץ האחרון ולתחזיות לשנה קשה, על רקע המצב בשוקי העולם. במפגש שקיים היום (ב') עם ראשי איגוד לשכות המסחר אמר שמחון כי "הבעיה עם התקציב הדו-שנתי שגובש לשנים 2012-2011 בכך שהוא עלול להפוך לתקציב תלת-שנתי: אם הבחירות יתקיימו במועדן, הרי ששנת 2013 תהיה שנת בחירות והסיכויים שהכנסת תאשר תקציב בשנת בחירות מאד נמוכים. יש אפשרות אחרת, לפיה התקציב שיגובש לשנת 2013 ויובא לאישור הכנסת בסוף 2012 לא יעבור ואז ניכנס ל-2013 בלי תקציב כשהבחירות מוקדמות. בכל אחד משני המצבים האלה אנחנו עלולים להיגרר לשנת 2014 עם תקציב מדינה שהתחלנו בשנת 2011 וכרגע הוא לא רלוונטי לצרכים החדשים".

לדברי שמחון "יש כעת הזדמנות לפתוח את התקציב ולגבש תקציב חדש לשנתיים הבאות וישראל יכולה להרשות לעצמה לעשות מהלך כזה, שיכלול את ההתאמות התקציביות הנדרשות. אין מדובר בוויכוח בין שר האוצר לבין שר הביטחון, אלא בעניין רחב יותר ועלינו לקחת עליו אחריות".

בשיחה עם "גלובס" אמר היום שמחון כי על רקע התחזיות לשנה הקרובה, מוטב לממשלה להקדים ולהיערך לאתגרים שלפניהם המשק עשוי למצוא את עצמו בתוך חודשים אחדים וכי העברות התקציב מהתקופה האחרונה בין משרדי הממשלה- מהוות ביטוי נוסף לכך שהתקציב הדו-שנתי הקיים לא רלוונטי: "אני לא נגד תקציב דו-שנתי", הבהיר שמחון: "יש בתכנון כזה הגיון רב אך צריך לשנות אותו בהתאם לצרכים בהתאם לשינוי הנסיבות. אם יש קיצוצים רוחביים במשרדי ממשלה בהתחשב באותן נסיבות - זה אומר דרשני".

במסגרת המפגש עם ראשי המגזר העסקי, ביקר נשיא האיגוד, אוריאל לין את המדיניות של משרדי הממשלה, שמפלה לדעתו את הסקטור העסקי אל מול התעשייה ואמר: "יש לבטל את האפליה הסקטוריאלית במגזר העסקי שכן מפעלי תעשייה מבוססים וחזקים נהנים מהטבות מס מופלגות בשווי של 6 מיליארד שקל במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, בעוד שהמגזר העסקי, שכולל מאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים העלו באחרונה את מס החברות ל- 25%".