הנייה בטורקיה: "הרוגי משט המרמרה לא מתו לשווא"

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה סייר בספינת ה"מרמרה" ונפגש עם ראשי ארגון ה-IHH ■ "השהידים עדיין חיים כאן בינינו", קרא הנייה לקול שאגות הקהל שצעק 'מוות לישראל'

ראש ממשלת החמאס בעזה, איסמעיל הנייה, ערך הבוקר מסיבת עיתונאים משותפת בטורקיה עם ראש ארגון ה-IHH, בולנט יולדרים, למרגלות ספינת ה"מרמרה" העוגנת באיסטנבול.

"בשם אללה הרחום והרחמן", פתח הניה את נאומו במסיבת העיתונאים המאולתרת, כשהוא פונה למשפחות ההרוגים. "אל תחשבו שהשהידים מתו לשווא, הם ממשיכים לחיות כאן בינינו. אני מברך את משפחות הקורבנות מהמרמרה ואת העם הטורקי המוסלמי האציל. הגענו לכאן מהר הבית וירושלים הקדושה".

"באנו לכאן לכאן כדי להגיד לכם שהעם הפלסטיני גאה בכם על הפעילות שלכם, על האהבה שלכם והתמיכה בעם הפלסטיני שברצועת עזה", דברי הניה. "בשם העם הפלסטיני ומשפחות הקורבנות הפלסטיניים, אנחנו מברכים אתכם, את משפחות המרמרה, ששותפים לאותו הקורבן".

"הדם שלכם הוא אותו הדם שלנו, השהידים שלכם הם אותם קורבנות שלנו, הכאב הוא אותו כאב. אחרי שחמאס ניצחה בצורה דמוקרטית (בבחירות), הישראלים לא קיבלו זאת ושמו מצור על רצועת עזה, ובעזרת המצור הזה מנסים לפגוע ברוחנו ולהחליש אותנו. ישראל רוצה באמצעות המצור לחלק את פלסטין אפילו עד איסטנבול".

הנייה המשיך וקרא: "המרמרה החזירה את הכבוד לטורקיה. אם אתם (ישראל) מנעתם מהמרמרה להגיע לחופי עזה, קיבלתם במקום זה את עזה במרמרה". ראש ממשלת החמאס סיים את דבריו, בעוד הקהל קורא קריאות 'מוות לישראל', והצהיר כי תוקם אנדרטה מיוחדת לכבודם של השהידים שנהרגו על המרמרה.