פראיירים לא מתים - הם משלמים קנסות: מצלמות המהירות מוקמו בקטעי ישורת בכבישים 1, 20, 40

קטעי הישורת הארוכים בכבישים מרכזיים אלה נחשבים בטוחים ■ האם עדיפה שם נהיגה מהוססת? מבחינה בטיחותית, לבטח שלא ■ אבל מי קבע שהשיקול המכריע כאן הוא בטיחותי - ולא איזה תיאבון נטול בושה של פקידי המדינה למיסים עקיפים מאזרחיה?

עשרות מצלמות המהירות שהוצבו בכבישים עתידות להתחיל לחלוב מהנהג הישראלי, בימים הקרובים, קנסות בהיקפים שלא היכרנו מעולם.

למעשה, במשטרת התנועה ובמשרד התחבורה לא ניתן כיום למצוא תשובה לשאלה פשוטה - מה יהיו המהירויות בהן יירשמו דוחות לנהגים. בדרך כלל, נהוג פער מסוים בין המהירות המותרת המירבית למהירות שממנה וצפונה ניתן דוח במאות שקלים ונקודות. למשל, אם החוק מתיר נסיעה ב-110 קמ"ש ונסעתם 117, האם תקבלו דוח? זה לגמרי תלוי במשטרת התנועה, שלא מוכנה להגיד דברים ברורים בנידון.

צריך לשים לב גם למיקום המשוער של מצלמות המהירות, שמחשיד כי מטרתן אינה רק מניעת תאונות דרכים, אם בכלל. מצלמות חדשות רבות על כביש מספר 1 (מת"א לירושלים וחזרה), ימוקמו דווקא בקטעי ישורת, בהן הנסיעה נחשבת בטוחה יחסית, גם כאשר מהירות הנהיגה מהירה.

כך, למשל, תוצב מצלמת מהירות בישורת של מחלף שער הגיא, בשני הכיוונים. למה? אולי כי שם יש סיכוי לזרם גדול של קנסות. מצלמות נוספות על כביש 1 ימוקמו בירידה ממחלף הראל למחלף חמד; על הישורת בין מחלף ענבה למחלף לטרון, בשני הכיוונים; ובישורת לפני מחלף שורש, בשני הכיוונים.

מצלמות חדשות במקטעי ישורת ימוקמו גם בכבישים 20 ו-40, דווקא בקטעי כביש שבהם נסיעה איטית והססנית מסוכנת לעיתים לא פחות מנסיעה מהירה מדי. הכל, כנראה, למען קופת המדינה ומכספם של הישראלים בדרכים.