הכסף מחכה ב"צומת הזהב"

על המהלכים שישכנעו משקיעים כבדים לחזור ולהיכנס ל-S&P וגם: ספרור אליוט עדכני

הסקירה הפעם תהיה על טהרת הניתוח הטכני. במיוחד על טהרת ניתוחו של מדד המניות S&P500.

תחילה אביא לכם עדכון הדומה למה שהצגתי כאן לאחרונה, וזאת באמצעות הגרף היומי שלו:

משה שלום סנופי
 משה שלום סנופי

למרות כל הבשורות הקשות מאירופה, מסין, וממקורות אחרים, המדד ממשיך בדרכו מעלה, וזאת, במסגרת המשולש המתכנס, אשר כבר הזכרתי במאמרים קודמים. למעשה, המדד הגיע, בשבוע שעבר, לחלק העליון של המשולש הכחול, וחצה לזמן קצר את רמת המחיר החשובה כל כך 1270 (1 סגול).

העליה מ-1210 ל-1270 הייתה מהירה מאוד, והגיוני שמכאן יגיע תיקון טכני מינורי, לפני המשך עלייה. ההסתייגות הברורה היא שהמדד יישאר מעל 1210 בזמן תהליך מתקן זה.

חשוב מאוד גם שהמדד יחזור מהר מאוד מעל הממוצע הנע 200, ויישאר מעל הממוצע הנע ה-50, כדי לחזק את ביטחון המשקיעים המוסדיים בתנועה העולה. הרבה מאוד כסף יושב כרגע על הגדר, במזומן ובאג"ח מדינה אמריקאי, ומחכה לאיתות החיובי, שיינתן כאשר נראה התבססות מסוג זה.

התפתחות שיאים ושפלים עולים, מעל שני הממוצעים האלו, עם חצייה של הממוצע הנע 50 עם הממוצע הנע 200 תהיה נדבך חיובי נוסף, וחשוב גם הוא, אשר רבים כבר רואים בו חלק מראלי סוף השנה המתקיים מאז ה-4 לאוקטובר. חצייה כזו, הנקראת Golden Cross, תכניס כמות נוספת של משקיעים ארוכי טווח למדד, ותקדם אותו עוד שלב לכיוון יעד גבוה יותר.

שימו לב איך CMF (המודד כניסה של כסף למדד - 2 סגול), ו-MACD (המציג את מומנטום התנועה - 3 סגול) מחזקים את ההנחה שהמדד אכן בעל פוטנציאל חיובי. מה שחסר כאן הוא זוג השיאים והשפלים העולים ברצף, כדי לקבל אישור למגמה עולה.

בנוסף לעדכון זה ובהתאם לבקשות רבות מן הקוראים הפונים אליי ישירות, אני מביא כאן שני גרפים המציגים את ספרור גלי אליוט הנראה לי כסביר ביותר, בנקודת זמן זו.

תחילה נביט על הטווח הרחוק יותר, עם הספרור המהווה את מפת המשבר:

משה שלום אליוט ארוך
 משה שלום אליוט ארוך

זה דומה למה שהצגתי כאן בנובמבר, במאמרי "קץ הריבונות הכלכלית" - המשך טבעי למה שהוצג אז. באפריל השנה החל שלב C (היורד) של המשבר, כאשר ה-4 לאוקטובר היווה סיום גל 1 (יורד-שחור) של אותו שלב C. מאז, המדד מבצע את גל 2 (עולה-שחור).

את פירוט גל 1 וגל 2 (במסגרת הסגולה), ניתן לראות בגרף היומי הבא:

משה שלום אליוט קצר
 משה שלום אליוט קצר

כאן ניתן לראות איך הירידה מסוף אפריל, ועד ה-4 לאוקטובר (1 יורד-שחור) בוצעה ב-5 גלים יורדים (בכחול), איך גל A (עולה-כחול) של 2 בוצע עד סוף אוקטובר, ואיך גל B (יורד-כחול) בוצע עד סוף נובמבר השנה.

מאז, עולה גל C (עולה-כחול) של 2 (עולה-שחור). כל המבנה של 2 (עולה-שחור) מתאים מאוד למבנה של ZigZag קלאסי, ולכן אני מצפה ל-5 תתי-גלים בתוך אותו גל C (עולה-כחול) של 2 (עולה-שחור).

עד כה, מתתי הגלים שהזכרתי, ניתן לראות את 1, 2, ותחילת 3 (בסגול), כאשר חסרים לנו המשך של 3, 4, ו-5 (סגול). סימנתי את אותם החלקים החסרים בצורה די סכמטית, כאשר ציירתי את מסלולם הסביר. אבל אין כאן כמובן נבואה, אלא רק תצוגה של האפשרי.

דבר חשוב שכדאי לשים אליו לב: על פי תורת גלי אליוט, גל 2 (עולה-שחור) אינו יכול לתקן מעל 100% של גל 1 (יורד-שחור), ולכן גל 2 (עולה-שחור) אינו יכול לעבור את רמת 1371. אם המדד יעבור את הרמה הזו, הספרור המוצג כאן לא יתאים לכללי התורה, ויהיה אז צורך למצוא הסבר אחר. זו לא תהיה "טעות" אלא חלק מהתהליך תורת הגלים, שכן ייתכנו תסריטים שונים בו זמנית.

בינתיים, אני רואה את 1340-50 כיעד הסביר, והאפשרי, של כל גל 2 (עולה-שחור). כמו כן, וזו הנקודה המתאימה לכתוב זאת, אחרי 2 (עולה-שחור) יבוא 3 (יורד-שחור), המהווה בדרך כלל את הגל האלים ביותר בסדרה של 5 גלים מגמתיים. זהו כלל, נכון במיוחד, כאשר מדובר במניות (ראו קופסא שחורה בגרף השבועי).

  • משה שלום ראש מחלקת המחקר ב FXCM ישראל (חברה למסחר במטבע חוץ, מדדים וסחורות), ומרצה במכללת מגמות.
  • ניתן לפנות אליו, ולהצטרף לרשימת התפוצה שלו, דרך פניה ישירה לאימייל: Moshe.Shalom@gmail.com.
  • מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה - על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.