מגדל שוקי הון: איזו מניה הכי אטרקטיבית בסקטור הנפט-גז?

האנליסט ערן יונגר מציב מחיר יעד של 57 אגורות לרציו, 50 אג' לישראמקו, 3.1 שקל לאבנר, 18.41 שקל לדלק קידוחים, 1,888 שקל לדלק אנרגיה ו-972 שקל לקבוצת דלק

פעילות קבוצת דלק ממשיכה לקבל רוח גבית מתחום חיפושי הנפט והגז. האישורים הרלוונטיים והתוצאות החיוביות בבלוק 12 ממשיכות לתרום לשווי הקבוצה וההודעה הבאה צפויה להיות מקידוח למטרות נפט בלווייתן 1. יתר פעילות הקבוצה רושמת תוצאות מעורבות כאשר מול תוצאות מצוינות בפעילות בתי הזיקוק בארה"ב נרשמת האטה בפעילות הדלקים בישראל ובאירופה וירידה בתוצאות דלק רכב. "אנו סבורים כי בשנת 2012 יקטנו תקבולי הדיבידנד מהחברות הבנות אולם מבט אל עבר 2013 ועמידה בלו"ז של תמר יביאו לתזרים חיובי יציב". כך כותב ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, בסקירה שפרסם היום (א').

"הפחתות השווי של החברות הפעילות באירופה, הירידה בדיסקאונט הסחיר והעלייה בחוב הפיננסי מביאים אותנו להוריד את מחיר היעד ואת המלצתנו מקניה ל'החזק'. אנו ממשיכים להמליץ קניה על שותפויות הגז", אומר יונגר.

המשך מיקוד בתחום הגז מוסיף להיות עיקר המיקוד בקבוצת דלק ומגיע כעת לכ- 54% משווי הקבוצה, זאת לעומת כ-50% לפני כחצי שנה. התמורות האחרונות בתחום כתוצאה מקבלת האישורים למימוש האופציות בבלוק 12 בקפריסין וכמובן התוצאות החיוביות במאגר זה עשויות לשנות את תוכניות הפיתוח של המאגרים ועקב כך את המודלים הכלכליים.

במגדל שוקי הון סבורים כי ישנו טווח רחב מאוד של אפשרויות פיתוח שלושת המאגרים כאשר על הפרק נקודת קבלה צפונית בישראל, ייצוא במתקני הנזלה צפים, הקמת מתקני הנזלה בקפריסין, צינור לאירופה או חיבור לווייתן לבלוק 12 וכל הווריאציות ביניהן. חישוב הסתברותי פשוט מעלה מעל 12 תרחישים אפשריים. השונות בין התרחישים גבוהה ויונגר בחר במודל שמרני המותיר מקום רב להצפת ערך.

קידוח לוויתן 1 אליו חוזרת אסדת ההומר פרינגטון, עשוי להציג תוצאות בטווח של כשלושה חודשים ו"אנו סבורים כי לא ניתן להתעלם מפוטנציאל האופציה על הנפט. אנו ממשיכים להמליץ 'קניה' על דלק קידוחים , אבנר ודלק אנרגיה . הורדת המלצה דלק קבוצה שווי החזקות הקבוצה עולה וזאת תרומתן הבלעדית של שותפויות הגז. מנגד אנו מפחיתים את שווי פעילויות החברה באירופה הן בדלק אירופה והן ב-Roadchef וזאת לאור ירידה ב-EBITDA בחלק מהפעילויות והערכות שמרניות יותר עם כניסת היבשת למיתון. העלייה בחוב הפיננסי של כ- 1.5 מיליארד שקל מביאה אותנו להפחתת מחיר היעד, יחד עם דיסקאונט סחיר של כ- 13% אנו מורידים את המלצתנו מקניה ל'החזק'".

בשורה התחתונה יונגר מציב מחיר יעד של 57 אגורות לרציו (פרמיה של כ-58% על מחיר הבורסה), 50 אג' לישראמקו (פרמיה של כ-3% בלבד), 3.1 שקל לאבנר (פרמיה של כ-24%), 18.41 שקל לדלק קידוחים (כ-24%), 1,888 שקל לדלק אנרגיה ו-972 שקל לקבוצת דלק (כ-25%).