הצעת חוק להצלת ערוץ 10: החוב יומר בהפקות סוגה עילית

חה"כ נחמן שי ואיתן כבל הגישו הצעת חוק שתאפשר לערוץ 10 להמיר תשלומים לרשות השנייה בהפקת תוכניות סוגה עילית: "זהו גלגל ההצלה האחרון של הערוץ"

הצעת חוק להצלת ערוץ 10: חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (העבודה) הגישו הבוקר (ג') הצעת חוק שתאפשר לערוץ 10 להמיר את התשלומים לרשות השנייה בהפקת תוכניות מסוגה עילית.

כמו כן, השניים מבקשים לדחות את מועד תשלום התמלוגים ודמי הזיכיון מ-1 בינואר ל-31 במארס. "זהו גלגל ההצלה האחרון של ערוץ 10", אמרו היום השניים.

החוב של ערוץ 10 לרשות השנייה עמד בחודשים האחרונים במוקד הדיון הציבורי. מדובר בחוב של כ-45 מיליון שקל שהערוץ אמור לשלם בתמלוגים ודמי זיכיון לרשות השנייה. הצעות לדחות את מועד תשלום התמלוגים בשנה נתקלו בצעד חריג של משמעת קואליציונית, שהובילה לכך שההצעות נדחו על-ידי חברי ועדת הכלכלה.

בהצעת החוק, שמבוססת על הצעת מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה מלפני כשבוע, מבקשים כבל ושי להעביר את הסמכות לקביעת מועד ואופן התשלום לידי הרשות השנייה.

"המועצה רשאית לקבוע כי במקום לשלם את התשלומים אותם חייב היה מורשה לשידורים לשלם ולא שילמם - הוא יחויב להשקיע את הסכומים, כולם או רובם, בהפקת תכניות מסוגה עילית... בפריסה כפי שתיקבע, בתקופה שלא תעלה על 4 שנים מיום תחילתו של חוק זה", נכתב בהצעת החוק.

"על מנת לשמר את קיומם של מספר גורמים משדרים המתחרים ביניהם, מוצע להסמיך את מועצת הרשות השנייה להמיר את החובות הכספיים של בעלי הזיכיונות המעוניינים לעבור לרישיון, בהשקעתם של אותם סכומים בהפקות מסוגה עילית - מעבר למחויבויות החלות עליהם הקבועות כיום בחוק", כתבו חברי הכנסת כבל ושי בהצעת החוק.

"עיקרון זה של המרת תמלוגים למדינה בהגדלת חובת הפקה של תכנים בעלי משמעות לשיח הדמוקרטי והתרבותי, ננקט לאחרונה גם בתיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים) בעניין החדשות המקומיות בשידורי הטלוויזיה בכבלים", הוסיפו חברי הכנסת.

"זהו גלגל ההצלה האחרון של ערוץ 10", אמרו היום כבל ושי. "מפתרון זה כולם יוצאים נשכרים - הציבור, הערוץ והמדינה. דחייתו תוכיח באופן סופי כי מה שמניע את נתניהו ושליחיו בכל הקשור לערוץ 10 הם מניעים אישיים ונקמניים. אנו מצפים כי ראש הממשלה ועושי דברו יאמצו מהלך יצירתי זה ויניחו לערוץ 10 להמשיך בדרכו לטובת הציבור ותעשיית הטלוויזיה".