לא רק בישראל: האקרים פרצו לדוא"ל של גורדון בראון

המשטרה הבריטית מצאה ראיות העשויות להצביע על כך שחוקרים פרטיים שנשכרו על ידי עיתונים בממלכה, ביצעו המעשה ■ הפריצות התבצעו ככל הנראה בעת שבראון כיהן כשר אוצר

המשטרה הבריטית מצאה ראיות העשויות להצביע על כך שחוקרים פרטיים, שנשכרו על ידי עיתונים בממלכה, פרצו לחשבון הדואר האלקטרוני של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, גורדון בראון, בעת שכיהן בתפקיד שר האוצר.

העיתון "אינדיפנדט" דיווח אתמול (ב') כי קיים חשש שחשבונות הדוא"ל של מאות אישים נפרצו, וכי ייתכן שפרשה זו מסועפת יותר מפרשת ההאזנות שהסעירה את בריטניה בשנה שעברה ושהביאה לסגירת הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" בבעלות "ניוז אינטרנשיונל", זרוע העיתונות של תאגיד ניוז קורפ.

במסגרת החקירה המתנהלת כעת נמצאו ראיות לפריצה לחשבונות הדוא"ל של בראון ואחרים ביותר מ-20 מחשבים ששימשו חוקרים פרטיים. החוקרים בודקים את האפשרות שכמה עיתונים שונים הזמינו את הפריצות מהבלשים הפרטיים שמחשביהם נתפסו. עם האישים שחשבון הדוא"ל שלהם נפרץ נמנה גם דרק דרייפר, ששימש יועץ למפלגת הלייבור בבריטניה. משטרת בריטניה סירבה להתייחס לחקירה. גם "ניוז אינטרנשיונל" סירבה להתייחס לדיווח.

כאמור, "ניוז אינטרנשיונל" סגרה את הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" ביולי 2011, לאחר שנמצאו ראיות המצביעות על כך שבלשים פרטיים שנשכרו ע"י הצהובון פרצו לטלפונים סלולריים של ידוענים, פוליטיקאים ואף קורבנות רצח. "ניוז אוף דה וורלד" היה העיתון היחיד שהודה במעורבות בפרשה, אך עיתונאים וידוענים אחדים טענו כי פריצה וציתות לטלפונים סלולריים הם מנהג רווח בקרב מערכות הצהובונים בבריטניה.