מאבטחים בחברת החשמל פוטרו לאחר שאכלו 5 סופגניות

5 סופגניות היו חסרות בארגז שהובא לתחנת הכוח "אלון תבור", קצין הביטחון פתח בחקירת המאבטחים לבירור התקרית ה"חמורה" ■ המאבטחים נדרשו לעבור בדיקת פוליגרף ■ "האבסורד הוא שבסופו של הערב נזרקו כ-20 סופגניות"

גניבה, חקירה מאומצת, בדיקות פוליגרף, השעיות ופיטורים - לא מדובר בשוד מזויין או בניסיון רצח חלילה, אלא באירוע בו "נגנבו" 5 סופגניות על-ידי מאבטחים בחברת החשמל.

באחד מלילות החנוכה הובא ארגז סופגניות לתחנת הכח "אלון תבור" הסמוכה לעפולה. משהגיע לחדר האוכל, הבחינו אנשי המשק העובדים במקום כי חסרות בו חמש סופגניות, והחליטו לערב את קצין הביטחון של המתקן בתקרית "החמורה", שפתח בחקירה. את הידיעה מביא הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

הקב"ט סימן מיד את אנשי האבטחה שראו ראשונים את המאפים המתוקים, כ"חשודים המיידים". לאחר בירור קצר צילצל הקב"ט למאבטחים שעבדו באותו לילה והחל לתחקר אותם. אחד "החשודים" נשבר במהלך החקירה והודה שאכל סופגנייה בודדת משום ש"היה קר והייתי רעב".

הקב"ט האמיץ לא הסתפק בהודאה של המאבטח, והמשיך "לחקור" את היעלמותן של ארבע הסופגניות האחרות. החקירה עלתה שלב והמאבטחים נדרשו לעבור בדיקת פוליגרף תחת איום חד משמעי כי אם יסרבו לעבור את הבדיקה - יפוטרו.

"באותו ערב נזרקו 20 סופגניות שכלל לא נאכלו"

המאבטחים הסכימו ל"הצעה", מלבד אחד מהם שבהמשך פוטר בעקבות סירובו. בינתיים הושעו שבעה מאבטחים באופן זמני עד לסיום החקירה, למרות שעברו בתחילת השבוע את בדיקת הפוליגרף המשפילה. לטענת חברת החשמל, אחד העובדים פוטר לאחר שהתגלה כי גנב דברים נוספים מלבד הסופגנייה.

מקורבים לעובדים סיפרו כי הם חשים מושפלים בעקבות מסכת החקירות והאיומים שעברו. "האבסורד הוא שבסופו של הערב נזרקו כ-20 סופגניות שאף אחד לא רצה", אמרו.

מחברת החשמל נמסר שהחקירה נפתחה בגלל מקרי גניבה חוזרים ונשנים בתחנה. "המאבטחים מופקדים על שמירת ציוד בשווי מיליוני שקלים ולכן אמינות ויושרה הן תנאי בסיסי ובל יעבור בהעסקתם", נאמר בתגובת חברת החשמל.