הוט מבקשת מכחלון הקלות במיזוג עם מירס

במסגרת המיזוג נקבע כי תחול הפרדה מבנית, ובהוט מבקשים כעת ממשרד התקשורת לבצע מיזוג תפעולי, אך מבטיחים לפעול כשתי חברות נפרדות

חברת הוט, שבשליטת פטריק דרהי, מבקשת ממשרד התקשורת הקלות בתנאי המיזוג עם מירס, כך נודע ל"גלובס". במסגרת המיזוג נקבע כי תחול הפרדה מבנית, ובהוט מבקשים כעת לבצע מיזוג תפעולי, אך מבטיחים לפעול כשתי חברות נפרדות. זאת על רקע המיזוגים בין פרטנר וסמייל ובין סלקום ונטוויז'ן.

בהוט רואים במירס את הזרוע הסלולרית של הקבוצה, וכך גם מתייחסים אליה. החברה נתפסת כחטיבה של הוט, ומכאן שפעילויות רבות יכולות להתבצע דרך החברה-האם, ועל ידי כך להותיר למירס את האפשרות להתמקד בחדירה לשוק וביצירת ערך מוסף.

במשרד התקשורת טרם החליטו כיצד להתייחס לבקשת הוט. אך המשרד יכול להתנות את השינויים בפתיחת התשתיות של הוט לטובת המתחרים, כפי שקבע שפרטנר וסלקום ימזגו את סמייל ואת נטוויז'ן, רק לאחר שהתחרות בשוק תורחב וייכנסו מתחרים חדשים.

אם המשרד יתיר מיזוג תפעולי בין הוט ומירס, תתעורר השאלה כיצד ינהג לגבי ההפרדה המבנית הקשיחה בין בזק לבין בזק בינלאומי, שכן הוא יצטרך להמציא סיבות טובות מאוד להותיר על כנה את ההפרדה בבזק - ובו בזמן להעניק הקלות להוט.