נדחתה תביעת רפי עגיב לקבלת 8.33% ממניות הפועל ת"א

השופטת רות רונן פסקה לטובת מוני הראל ואלי טביב בסבסוך בינם לבין רפי עגיב; קבעה כי לא היה כל הגיון לאפשר לעגיב "לשבת על הגדר"

הוכרע הסכסוך בין איש העסקים רפי עגיב לבין מוני הראל ואלי טביב. האחרונים ניצחו. בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הבוקר (ד') את תביעתה של עגיב ייעוץ וניהול בע"מ, שבבעלות רפי עגיב, בנוגע לבעלות על מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב.

לפני כשנה הגישה חברת עגיב ייעוץ וניהול בע"מ, שבבעלות רפי עגיב, תביעה נגד חברות הראל אחזקות ואלי טביב אחזקות ונגד טביב והראל באופן אישי, שבמסגרתה ביקשה מבית המשפט כי יצהיר כי המבקשת היא בעלת מניות של לכל הפחות 8.33% במועדון הבוגר של הפועל תל-אביב, ושל 16.67% בקבוצת הנוער שנשלטות על-ידי החברות בבעלותו של הראל.

באמצעות עו"ד ברוך כצמן ממשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן נטען בתביעה כי זכות זו נובעת מכוח הסכם שנחתם בשנת 2008 בין מוני הראל לבין בעלי הפועל תל-אביב דאז, ואשר מכוחו הוסדרה זכותה של עגיב לקבלת מניות בקבוצת הפועל תל-אביב. מכוח האמור אף דרשה עגיב לאפשר לה למנות דירקטור מטעמה בקבוצה.

עוד נטען כי מניותיה של חברת עגיב נמסרו על-ידי הנתבעים, ללא תמורה ובניגוד להסכם מפורש שערכו עמה.

השופטת רות רונן דחתה טענות אלה, קיבלה את עמדתו של הראל, אשר יוצג בהליך בידי עורכי הדין ישראל עזיאל ורז נבון, שותפים במשרד ליפא מאיר ושות', וקבעה כי עגיב לא מימשה את הזכות שהוקנתה לה בהסכם 2008 בתוך פרק זמן סביר, וכי עגיב נמנעה מלממש את זכותה למרות שידעה על כוונתו של מוני הראל להכניס את אלי טביב כשותפו של הראל. לכן, בחלוף הזמן הסביר, פקעה והתבטלה הזכות שהוקנתה לעגיב.

בית המשפט הוסיף וקבע כי לא היה כל הגיון לאפשר לעגיב "לשבת על הגדר" לפרק זמן בלתי מוגבל מבלי לממש את זכותו. מצב דברים שכזה עשוי היה לפגוע בתקינות חיי המסחר ובוודאות העסקית.

טענותיה של עגיב, לפיה היה על מוני הראל לפנות אליה ולהציע לה לממש את הזכות, נדחו אף הן, ונקבע כי חברת עגיב היא זו שהייתה צריכה לפנות למוני הראל, שכן הזכות שהוקנתה לה הייתה כרוכה בחיוב - לשלם סכום כסף המשקף את חלקה במימון הקבוצה.

חברת עגיב חויבה בתשלום הוצאות משפט בסך של 50,000 שקל. (ה.פ. 21643-01-11).