אירוקה: יש אור ירוק למכירה; רשות ההגבלים: זה בבדיקה

באוגוסט 2011 חתמה אירוקה על הסכם למכירת הרשת לתאגיד ‏Luxottica‏ העולמי תמורת 20 מיליון אירו ■ אירוקה: אישור הממונה ניתן אמש טלפונית לעורכי הדין

4 חודשים לאחר חתימת העסקה למכירת הרשת, ברשת אירוקה מוסרים כי הממונה על ההגבלים העסקיים נתן להם "אור ירוק" לביצוע עסקת מכירת הרשת לתאגיד ‏Luxottica‏ העולמי.

לדבריהם, האישור ניתן אמש (ד') טלפונית לעורכי הדין, בכפוף לשינויים שהציעה אירוקה לערוך במתווה העסקה. ברשות ההגבלים העסקיים, לעומת זאת, טוענים כי העניין מצוי עדיין "בבדיקה".‏

נזכיר כי באוגוסט 2011 חתמה אירוקה על הסכם למכירת הרשת לתאגיד ‏Luxottica‏ העולמי, תמורת 20 מיליון אירו. עסקת המכירה זכתה להתנגדות מכל הפעילים, בענף לרבות אופטיקה הלפרין, אופטיקנה וסופר-פארם אופטיק. אלה טענו כי השתלטות התאגיד הזר על אירוקה תפגע בתחרות בשוק ובסופו של יום תביא להעלאת מחירי מותגי משקפי השמש.

‏בעל המניות העיקרי (90%) באירוקה הוא הוא מייקל וולף, והרשת מונה 63 סניפים בבעלות מלאה. מחזור המכירות הכספי של הרשת עומד על 120 מיליון שקל בשנה, כאשר מכירות המותג הפרטי אירוקה אחראיות ל-35% ממכירות הרשת.

‏‏אם אכן תושלם העסקה, תהיה זו הפעם הראשונה שבה שחקן בינלאומית מפעיל רשת קמעונאית למשקפי שמש בישראל.

בכוונת החברה העולמית למחוק את המותג אירוקה ולמתג את הרשת מחדש תחת שם הרשת העולמית שמפעילה החברה - ‏‏‏Sunglass Hut‏. במקביל, ככל הנראה, ייפסקו מכירות המותג הפרטי אירוקה.

"אני לא יודע מה תהיה המדיניות שלהם בהמשך, אבל יש להם סל גדול של אפשרויות. זו בשורה צרכנית, כי מדובר בחברה עם המון עוצמות", אומר ל"גלובס" מייקל וולף.

‏Sunglass Hut‏ היא הקמעונאית הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש עם יותר מ-2,000 סניפים בארה"ב, קנדה, באיים הקריביים, באירופה, באוסטרליה, ובמדינות נוספות.

‏‏הרשת החדשה תיהנה מהעוצמות של התאגיד הבינלאומי ‏‏Luxottica‏, שמותגי הבית שלו כוללים את ריי-באן, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו-‏REVO‏. בנוסף, התאגיד מחזיק ברישיון את המותגים בולגרי, ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, דונה קארן, פולו ראלף לורן, פראדה, ורסאצ'ה וטיפאני.

‏בעת חתימת העסקה אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת ‏Sun‏ & ‏Luxury Retail‏ בקבוצה, כי "הרכישה חשובה ל-‏Luxottica‏ מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל. אנו מאמינים כי נוכל לחזק את נוכחות המותגים שלנו בישראל ולעורר את כלל הקטגוריה של משקפי שמש איכותיים".‏

‏‏האחרון גם ביקש לשלוח מסר מרגיע לשחקנים המקומיים האחרים באומרו כי "מחויבותה החזקה של ‏Luxottica‏ ללקוחותיה הסיטונאיים ולמצוינות בשירות לא תשתנה". ‏‎‎‏