מחירי האינטרנט יירדו? הכבל התת-ימי של בזק בינלאומי מסחרי

בזק בינלאומי השיקה היום באופן מסחרי את הכבל התת-ימי החדש שלה, שיאפשר "את הביצועים הטובים ביותר לגולשים במהירות גבוהה על הרשת החדשה"

‎‎‏עידן חדש בשוק התקשורת הישראלי: בזק בינלאומי השיקה היום (ה') את הכבל התת-ימי החדש שלה, שהחל בעבודה מלאה באופן מסחרי. לקוחות החברה יוכלו להתחיל היום לגלוש על גבי הכבל החדש, שמחבר את ישראל לצומת האינטרנט באיטליה, בהשקעה של מעל 100 מיליון דולר.

‏ישראל מחוברת בשנים האחרונות לעולם באמצעות כבל תת-ימי אחד בלבד של חברת מד נאוטילוס. הכבל החדש טומן בחובו תקווה, שהתחרות תוביל לירידה במחירי האינטרנט לצרכנים.

‏הכבל חובר פיזית לישראל לפני כחודשיים, ומאז נערכה החברה כדי להכשירו: ערכה ניסויים וביצעה השקה רכה כדי לבחון את ביצועיו. עם תחילת העבודה היום, אומרים בבזק בינלאומי כי הלקוחות זוכים לביצועי גלישה מרשימים, המשפרים באופן דרמטי את המהירות ואת החוויה הכוללת.

‎‎‏"בשורה צרכנית"

‏יצוין כי גם חברת טמרס טלקום החלה השבוע בעבודות לחיבור כבל תת-ימי נוסף, שיחבר את ישראל לקפריסין ומשם יחובר לרשת כבלים בינלאומית. האנייה שמניחה את הכבל עגנה השבוע בחיפה והחלה בעבודות.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר היום כי "שנת 2012, עם רשת ה-‏Power NGN‏ של בזק בינלאומי והכבל התת-ימי החדש, טומנת בחובה בשורה צרכנית משמעותית ללקוחות האינטרנט בישראל. לצד התחרות שאותה פתחנו בשוק התשתיות הבינלאומיות, אנו מתחייבים לביצועים הטובים ביותר על הרשת החדשה, ומעניקים לכל לקוחותינו הגולשים במהירויות הגבוהות הזדמנות ליהנות מכך באופן אוטומטי וללא תוספת תשלום. במהלך זה אנו קובעים סטנדרטים חדשים לגלישה באינטרנט לרווחת הלקוחות בישראל". ‏‎‎‏