דיווח: הרגולטור באיטליה פתח בחקירה כנגד הבנק UniCredit

UniCredit הבנק הגדול באיטליה, הודיע כי הוא מתכוון לבצע הנפקת זכויות עם האפשרות לקנות מניות במחיר הנמוך בכ-43% מהשווי האמיתי ■ על פי הדיווח הרגולטור מתכוון לחקור האם יש במהלך זה הפרה של האיסור על מכירות בחסר

הרגולטור בשוק ההון באיטליה פתח בחקירה כנגד הבנק הגדול של איטליה, UniCredit SpA's באשר למהלך האחרון שמתכנן הבנק, במטרה לבדוק האם הייתה הפרה של החוק הקיים האוסר מכירות בחסר, כך מסר מקורב לנושא ל"מרקטווץ'".

יוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, הודיע כי הוא מתכוון לבצע הנפקת זכויות על מנת לגייס הון בהיקף של 7.5 מיליארד אירו, הון שיסייע לו להתמודד עם הדרישות החדשות של הרגולטורים באירופה - דרישות רשות הבנקים באירופה להלימות הון. הבנק מתכוון להציע לבעלי הזכויות את האפשרות לקנות מניות במחיר של 1.943 אירו למניה, הנמוכים ב-43% מהשווי האמיתי שלהן.

יצויין כי תמחור החסר החריג מצביע על מצוקת האשראי החריפה בה נמצא יוניקרדיט, שנדרש להגדיל את יחס הלימות ההון שלו לרמה של 9% בהתאם לדרישות רשות הבנקים ביבשת. את הדרישה יאלצו למלא הבנקים עד יוני 2012 (במקום 2019, בתאריך המקורי), תוך שהם נדרשים לגייס לא פחות מ-115 מיליארד אירו בסכום כולל, עד תאריך זה.

המסחר במניית הבנק נחתם בירידה של 17.3% ובמחיר של 4.48 אירו.