מינהל מקרקעי ישראל מחפש סגן מנהל: נפתח מכרז בין-משרדי

במכרז הפנימי של המינהל לא הוגשה אף הצעה ■ מי שנחשב המועמד המוביל לתפקיד הסגן, רונן כהן, המכהן בתפקיד ראש אגף שיווק וכלכלה, כלל לא הגיש מועמדות לתפקיד

במינהל מקרקעי ישראל עדיין מחפשים סגן מנהל: במכרז הפנימי של המינהל לא הוגשה אף הצעה, ונציבות שירות המדינה פרסמה מכרז בין-משרדי לתפקיד.

במסגרת הרפורמה להקמת רשות מקרקעי ישראל, היה אמור מנהל החטיבה העסקית החדשה להתמנות גם לתפקיד סגן מנהל הרשות, וכך לבסס את בכירותו על פני שני מנהלי החטיבות האחרות, אכיפה ושירות, אך מנכ"ל הרשות, בנצי ליברמן, ביצע שינוי במתווה הרפורמה והפריד בין תפקידי הסגן ומנהל החטיבה העסקית, כשהסגן "יבצע תפקידים נוספים ע"פ דרישת השר הממונה ומנהל הרשות".

תנאי המכרז החדש דורשים תואר ראשון וניסיון עשיר בניהול ארגוני, אולם אין דרישה לניסיון בניהול מקרקעין. באופן מפתיע, מי שנחשב המועמד המוביל לתפקיד הסגן, רונן כהן, המכהן בתפקיד ראש אגף שיווק וכלכלה, כלל לא הגיש מועמדות לתפקיד.

לדברי ליברמן, הוא רואה חשיבות עליונה בתהליך הטמעת הרפורמה במינהל, שינוהל באופן שוטף ע"י הסגן שייבחר, ולכן אין תנאי המכרז מחייבים מומחיות במקרקעין, אלא כישורים גבוהים בניהול גופים ציבוריים. לדבריו, גם יחזק את גופי התכנון במינהל, במגמה לחזק את מערך שיווק הקרקעות.