אושר השכר של פישמן כיו"ר כלכלית ירושלים ומבני תעשיה

בעל השליטה בחברות הנדל"ן ויתר על מענקים שנתיים בסכום מצרפי של עד 16 מיליון שקל

בעלי המניות בחברות הנדל"ן שבשליטתו אליעזר פישמן - כלכלית ירושלים והחברה הבת מבני תעשיה - אישרו בסוף השבוע את תנאי התגמול שלו כיו"ר בשתי החברות. זאת, לאחר שפישמן ויתר על אפשרות לקבלת מענק שנתי בשתי החברות (בסכום מצרפי של עד 16 מיליון שקל) ועל שכר מצרפי של כ-3 מיליון שקל. תנאי ההעסקה המעודכנים של פישמן אושרו לשנים 2011-2013.

לפי תנאי השכר שאושרו, פישמן יקבל מכלכלית ירושלים בתקופה זו דמי ניהול שנתיים בסך 1.9 מיליון שקל, צמודים למדד (לעומת 3.5 מיליון שקל שביקש בתחילה), בנוסף להחזר הוצאות שנתי בגובה 383 אלף שקל. דמי הניהול השנתיים שיקבל ממבני תעשיה יעמדו על כ-1.6 מיליון שקל, בתוספת החזר הוצאות שנתי של 313 אלף שקל.

סכום המענק השנתי המקסימלי עליו ויתר פישמן בכלכלית ירושלים עמד על עד 8.8 מיליון שקל, ובמבני תעשיה על עד 7.2 מיליון שקל. ב-2010 עלות שכרו בכלכלית ירושלים הסתכמה ב-1.7 מיליון שקל, ואילו במבני תעשיה הוא לא קיבל דמי ניהול משום שתוקף הסכמי הניהול עימו פקע בסוף 2009. בסוף השבוע אושר לו תשלום רטרואקטיבי של 2 מיליון שקל, והחזר הוצאות של כ-400 אלף שקל.

עדכוני השכר אצל פישמן מגיעים בעקבות כניסתו לתוקף של תיקון 16 לחוק החברות, הדורש אישור עסקאות בעלי עניין באסיפה הכללית ברוב מקרב מחזיקי מניות המיעוט.

בין הגופים שהתנגדו להסכם ההעסקה החדש של פישמן בכלכלית, למרות השינויים שבוצעו בו, נמצאים פסגות, אנליסט, אי.בי.אי והלמן-אלדובי, ואילו עם התומכים נמנו מגדל, כלל, אקסלנס ודש. בהסכם המתוקן במבני תעשיה תמכו אלטשולר שחם, הראל, דש, הפניקס, כלל ומיטב, ובמתנגדים היו פסגות, אנליסט והלמן אלדובי.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"