תערוכת CES: פנסוניק צפויה להכריז על מסכי סמארט TV

מדובר בטכנולוגיה המאפשרת למסך הטלוויזיה להתממשק בצורה אלחוטית עם טלפונים סלולריים, מחשבים וטאבלטים ■ סמסונג ו-LG כבר החלו למכור בישראל מוצרים מהסוג הזה ב-2011

בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES, שתיפתח ביום שלישי בלאס וגאס, צפויה חברת פנסוניק להכריז על סדרת מסכים חדשה, הכוללת דגם ראשון בקטגוריית הסמארט TV. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת למסך הטלוויזיה לספק חוויה עשירה יותר לצופה. סמסונג ו-LG כבר החלו למכור בישראל מוצרים מהסוג הזה ב-2011.

ליין המסכים החדש של פנסוניק, שצפוי להיות ממותג תחת השם SmarTViera, עבר שינוי משמעותי בגזרת העיצוב. הליין מגיע עם מסגרת דקה ועובי של 4 ס"מ.

סדרת המסכים הזו מסוגלת להתממשק בצורה אלחוטית עם טלפונים חכמים (סמארטפונים), מחשבים וטאבלטים. כמו כן, ארכיטקטורת ה-SmarTViera מבוססת על שרת "ענן", המציע כוח עיבוד גדול. מדובר בשיטת עבודה שונה ממסכים אחרים שעושים שימוש במעבד פנימי, שלא תמיד מספיק חזק בשביל לספק את כל הדרישות של המשתמש. פנסוניק תהיה מסוגלת להציע חוויית משחקים עם גרפיקה תלת ממדית, בזכות שיטת העבודה הזו.

פנסוניק צפויה להציג בסדרת הסמארט TV, את הדגם WT50 שהינו מסך פרימיום של החברה. המסך מגיע בגודל של 55 אינץ', אליו יצטרפו דגמי ה-DT50, ה-ET50 וה-ET5 שיוצעו בגדלים של 42 ו-47 אינץ'. המסכים יפעלו בטכנולוגיית LED, כאשר הן יציעו מעבד תמונה - 200 הרץ, למעט דגם ה-ET5 שיגיע עם מעבד 100 הרץ. בדגם ה-WT50 קיים התקן אינטרנט אלחוטי מובנה ודפדפן אינטרנט תומך פלאש.

כל המסכים מסדרת ה-SmarTViera תומכים בפלטפורמת ה-Viera Connect, המאפשרת גשה למגוון של משחקים, מוזיקה, סרטים, יו טיוב, סקייפ, פייבוק וטוויטר.

פנסוניק, בדומה ליצרניות הקוראיניות, דוחפת את נושא התלת ממד והיא תציע גם כן אופציה לצפייה בתוכן מהסוג הזה עם משקפיים אקטיביים, כאשר בדגם ה-ET5, פנסוניק בחרה לעבור לשיטה של המשקפיים הפאסיביים, המציעים רזולוציה נמוכה יותר, אבל בדרך כלל המחיר שלהן נמוך בהרבה מאלו האקטיביים.

הכותב הינו אורח של יורוקום-פנסוניק בכנס