בסעודיה נערכים ל"מתקפת סייבר": חוששים לפריצות מישראל

רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" מדווחת: הבנקים בסעודיה החליטו להעלות את רמת האבטחה מתוך חשש מפריצת האקרים ישראליים

סעודיה נערכת ל"מתקפת סייבר": הבנקים בממלכה החליטו להעלות את רמת האבטחה של מערכותיהם מחשש לפריצות במערכותיהם מצד ישראל או מצדם של האקרים ישראלים, כך מדווחת הערב רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", המשדרת מדובאי ואשר ממומנת על ידי אלי הון סעודיים.

על פי הדיווח, העלאת אמצעי האבטחה נעשתה "בעקבות הצהרה של ממשלת ישראל כי גניבת פרטיהם של הישראליים על ידי האקרים סעודיים מהווה הפרה של הריבונות הישראלית ונחשבת לפעולת טרור שיש להגיב עליה".

"מנגנוני אבטחת המידע בכמה בנקים סעודיים העלו את רמת הכוננות מחשש לכל אפשרות שיותקפו", דיווחה התחנה. "הם מתגברים גם את אמצעי האבטחה וההרתעה, וכן מרחיבים את פעולות המעקב אחר פעולות חשודות או ניסיונות חוזרים לפגוע באתרים סעודים".

אמש הודיעה קבוצת האקרים המכונה "האקרים כחול לבן" כי החליטה להגיב על פעולתו של ההאקר הסעודי. לפי דיווח באתר הישראלי "פי.סי מגזין", הקבוצה פרסמה הודעה באינטרנט ובה תמונה עם מאגר מידע רגיש של אזרחי סעודיה.

סגן שר החוץ דני איילון התייחס במהלך אירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע לחשיפת מספרי כרטיסי האשראי של ישראלים באינטרנט. "כל פגיעה במרחב הקיברנטי של ישראל, זו הפרת ריבונות השקולה לפעולת טרור ויש להתייחס אליה ככזו", דברי סגן שר החוץ. "לישראל יש יכולות אקטיביות לפגוע באלו המנסים לפגוע בה ואף גורם או 'האקר' לא יהיה חסין מפעולת תגובה".

חמאס: "מחזקים את ידי ההאקר הסעודי"

חמאס הודיע כי התרשם מהמתקפה הווירטואלית שגרמה לחשיפתם של עשרות אלפי כרטיסי אשראי - וקורא להמשיך במתקפות הסייבר על ישראל. בהודעה רשמית שפרסם אחד מדוברי הארגון, סאמי אבו זוהרי, בירך חמאס על המתקפה הווירטואלית על ישראל וקרא להמשיך במתקפות הסייבר. "אלו הן פנים נוספות להתנגדות הערבית והאיסלאמית לכיבוש", אמר אבו זוהרי.

את הדברים אמר דובר החמאס בתגובה לאיומיו אתמול של סגן שר החוץ דני איילון כי ישראל תגיב למתקפה האלקטרונית על שרתים של אתרי אינטרנט במדינה, שבוצעה בידי ההאקר הסעודי. "תנועת חמאס מברכת על המאמצים הללו. אנחנו קוראים לנוער הערבי לשוב ולבצע אותם, וכן לפתח את השיטות הללו", אמר אבו זוהרי. "אנחנו רואים במאמץ הזה כמאמץ שערכו אינו פחות מדרכי ההתנגדות של הנוער הפלסטיני על אדמת פלסטין".

"אנחנו מזדהים עם ההאקר הסעודי בהתמודדותו עם האיומים הציוניים", המשיך אבו זוהרי. "אנחנו קוראים לנוער הערבי שלא לחשוש מהאיומים הפחדניים הללו ולהשתמש בכל אמצעי אפשרי ברשת האינטרנט על מנת להתעמת עם הפשעים הציוניים".