חוזה גז ענק בין "תמר" לדליה אנרגיה ב-5 מיליארד דולר

ההסכם הינו ל-17 שנה בהיקף של BCM 1.38 לשנה ■ הערכות: בקרוב צפויות השותפות ב"תמר" לחתום על חוזים עם בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד, וכן עם נייר חדרה ומפעלי נשר ■ מנכ"ל דלק"ד: "מהפכת הגז הטבעי תגיע לכל בית בישראל"

עוד חוזה ענק לשותפות "תמר": אמש (א') נחתם הסכם לאספקת גז טבעי בין חברת דליה אנרגיה ל"תמר". ההסכם הינו ל-17 שנה בהיקף של BCM 1.38 לשנה, ובהיקף כספי כולל של כ-5 מיליארד דולר.

נציין כי על פי הערכות, במהלך השבועות הקרובים צפויות השותפות ב"תמר" לחתום על חוזי אספקת גז נוספים עם בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד, וכן עם נייר חדרה ומפעלי נשר.

תחנת הכוח של דליה אנרגיה ממוקמת באזור צפית שבדרום השפלה, והיא עתידה להיות תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר בישראל בהספק כולל של כ-870 מגה ואט. התחנה אושרה כפרויקט לאומי ע"י הממשלה וזאת בשל יכולתה לסייע למצוקת החשמל בישראל.

יו"ר דירקטוריון דליה אנרגיה אריק רייכמן ציין כי "ההסכם שנחתם עם שותפות 'תמר' מהווה שלב אחרון בפני דליה אנרגיה לקראת סגירה של הסדר פיננסי בהובלת בנק לאומי".

גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים, בירך על חתימת ההסכם וציין כי "אנו רואים בהסכם זה צעד חשוב לקראת כניסתם של יצרני חשמל פרטיים למשק החשמל. שימוש נרחב בגז טבעי ימשיך לתרום את תרומתו לטובת הוזלת מחירי החשמל והפחתת זיהום האוויר".

"מהפכת הגז הטבעי תגיע לכל בית בישראל. שותפות 'תמר', אשר לקחה על עצמה תוכנית פיתוח בלוחות זמנים אגרסיביים והתחייבה להזרים את הגז הטבעי למשק הישראלי כבר במחצית 2013, תמשיך לראות לנגד עיניה, לצד אינטרס השותפות את האינטרס הלאומי שבקידום הפרויקט על מנת לעמוד בצרכי המשק הישראלי", הוסיף מר יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים.

לאוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י, מזרח ים תיכון הצטרף לברכות והדגיש כי "ההסכם הנוכחי הינו צעד נוסף בפיתוח מאגר 'תמר' וציון דרך משמעותי במסגרת פעילותה ההיסטורית של נובל בישראל. ההסכם מחזק את מחויבותה של החברה לספק גז טבעי, ירוק וחסכוני, שיתרום לכלכלה ולאיכות הסביבה בעשורים הבאים".