"יש מי שלוקח את המים ורצה להפוך לזהב כדי להרוויח הון"

(עדכון) - ג'קי אדרי מדימונה בדיון בוועדת הכספים: "הפשע הראשון הוא המע''מ על המים. מדוע תושב דימונה כמוני משלם מע''מ ותושב רמת גן, לא משלם מע''מ. זו פגיעה בדמוקרטיה"

"איך מחשבים את מחיר המים לנכה? איך אני אמור לשלם מים לפי תעריף של בן אדם עובד אם אני נכה? מדוע עיקלו את חשבון הבנק?" כך שאל סאמי מור יוסף, נכה על כיסא גלגלים שמסתייע עם מכשיר הנשמה קבוע בדיון סוער סביב מחירי המים לנכים שהתקיים היום (ב') בועדת הכספים של הכנסת.

יו''ר ועדת הכספים השיב כי התעריף זהה אך המכסות גדולות פי שלושה. "היה הסכם עם הרשויות שלא מעקלים חשבונות בנק לנכים".

יו''ר רשות המים, אלכסנדר קושניר הסביר "כנראה חלה טעות. נתקן. יו''ר מטה המאבק לתשלומי מים, ג'קי אדרי בדימונה ששובת רעב כבר כמה ימים, הוא גיבור שהסכים לחשוף את המקרה שלו אך הוא לא היחיד. יש עוד כמה. התייחסו אל סאמי כי הוא התלווה לכתבת ערוץ 10".

המטה בראשות אדרי מתנגד ל"הפרטת משק המים לידי בעלי הון" כלשונו. "כמה חשבונות בנק של כמה אזרחי דימונה עוקלו בצורה אכזרית וזה לא יתכן. לכן, אני הכרזתי על שביתת רעב. בלי מים מתים. יש מי שלוקח את המים ורצה להפוך את זה לזהב כדי להרוויח הון. המים שייכים לאזרחי מדינת ישראל. זו חובתינו ואחריותינו כחברה לתת מחיר מיוחד לנכים ולאנשים עם צרכים מיוחדים", אמר אדרי.

"מי שלא חווה מקלחת עם ילד בעל פיגור שכלי, לא יודע כמה זמן המקלחת הזו לוקחת. חובתנו לדאוג להם. אני נגד חינם. לא צריך לתת בחינם, אבל כן מחיר מיוחד. הפשע הראשון הוא המע''מ על המים. מדוע תושב דימונה כמוני משלם מע''מ ותושב רמת גן, לא משלם מע''מ. זו פגיעה בדמוקרטיה".

"לא יהיה דיון על הקיצוץ הרוחבי ללא פתרון סוגיית מחיר המים לנכים"

"לאן הגענו? מצרך כה בסיסי הופך ללא שוויוני. צריכים להתחיל לחשב את אורך המקלחת. אם יש חוב, שילכו לבית המשפט. למי יש את הזכות להפסיק זרם מים ולעקל חשבונות בנק! מה זה?" זעק ח''כ עמיר פרץ (עבודה).

"חייבים לבטל מיידית את המע''מ על המים. חייבים לבטל את התאגידים. הם הבטיחו שיעילו את הגבייה ואנו רואים היום איך בדיוק איך מייעלים" הוסיפה ח''כ רונית תירוש (קדימה).

"תאגידי המים הפכו לבארוני מים כמו בעולם השלישי. הם יחליטו מי יקבל ולא יקבלו מים. הם יחליטו שהקולה והוויסקי יעלו יותר מהמים. תראה מה אנו עושים לנכים. קבענו שאנו מעלים את המכסות ומורידים את המחירים. אני רוצה לדעת מי הפקיד שהחליט אחרת? מי החליט שהם יכולים לעקל חשבון מים? חייבים להודיע היום שזה חייב להיפסק העניין של העיקולים. בג''צ מקבל החלטות הטובות והם מנהלים את המדינה כי אנו לא מקבלים החלטות" טענה מירי רגב (ליכוד).

"קבעתי פגישות רבות עם הנהלת הקואליציה. אחרי הרבה דיונים, הצעתי חוק לקריאה ראשונה. אז אלקין בא אלי, עם האוצר, והציעו שנעשה הנחות לנכים, אך במערכת סגורה: קרי, נעלה לכולם כדי לממן את הנכים והחלשים. אני לא קיבלתי את זה ושוב הכל התחיל. בשבוע שעבר, קבעתי פגישה עם נציגי אגף התקציבים. הם הבטיחו לי שההנחות ימומנו על ידי האוצר ולא על ידי האזרחים. זה צעד גדול קדימה אבל לא באתי על סיפוקי. הדיון כעת היא מה הגדרה של נכות" אמר גפני.

"הממשלה החליטה על חוק חינוך חינם. זה מבורך. אבל הם צריכים להביא לפה קיצוץ רוחבי וגם סעיפי ההתאמות. תהיה פה חגיגה גדולה. אני אומר לאוצר - אם לא מתקדם הנכים אני לא מביא את הקיצוץ הרוחבי. אין דיון על קיצוץ ללא פתרון סוגיית מחיר המים לנכים. אחרת, שיביאו את הקיצוץ לוועדה אחרת".